Gå til innhold

Hvilke "regler" er det for nedtrapping av medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dessverre er det nok litt mer komplisert enn bare noen regler.

Hvorfor trappe ned? Pga uakseptable bivirkninger, pga medisinskifte eller fordi en er "frisk" og en mener at en ikke trenger medisinen?

Hvilken sykdom ble behandlet? Hvor alvorlig var den? Hvor mange ganger har en hatt tilsvarende episoder?

Hvilke medisiner er det snakk om? Ved flere- i hvilken rekkefølge skal de trappes ned?

Har en prøvd å trappe ned tidligere, og hvordan gikk det da?

AnonymBruker

Jeg har aldri fått bivirkning av å slutte med medisiner. Sluttet på Abilify på 1 uke er jo en AP. Lithium sluttet jeg på dagen. Tror faktisk det var psykriater som sa jeg kunne. Gikk på de i 1 år, men orket ikke tisse på meg lengre.

Lamictal 14 dager. Bråseponerte grunnet bivirkninger på serquel.

Så kommer vel litt ann på hvordan kroppen reagerer på det og det er nok like forskjellig som dwt finnes kropper.

Anonymkode: a39ca...3de

Annonse

Korrekt. Hos mange går bråseponering bra. Men det er også såpass mange som får problemer at vi må advare. 

Eksempel: Det er kanskje 1:10000 som får anafylaktisk reaksjon etter vaksine. Likevel sitter alle 20 minutter etter vaksinasjonen for å være på den sikre siden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...