Gå til innhold

Jula blir ødelagt i år også

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slik jeg fryktet. Jeg trodde jeg fortjente en fin dag i år fordi jeg har jobbet så hardt for det. Men jeg har funnet ut at jeg ikke fortjener noen god jul fordi jeg er den jeg er. Jeg fortjener å ha det vondt på innsiden. Jeg har gitt opp håpet om en god jul. 

Anonymkode: c4b17...246

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Fortjener, fortjener

Hvordan en har det, har nesten aldri med "fortjener" å gjøre.

Jeg føler at det handler om å «fortjene» når andre ikke unner meg å ha det bra. 

AnonymBruker
1 hour ago, nachnoo said:

Fortjener, fortjener

Hvordan en har det, har nesten aldri med "fortjener" å gjøre.

Det er viktig å huske på, for forutsetter at alle som har det vondt fortjener det. Og visa versa. Det er for meg like provoserende som troen på at alt skjer for en grunn. Jeg nekter å tro at det at folk blir utsatt for overgrep, mishandling, drap osv skjer for en grunn. Som om vi blir satt på en slags test. 

Anonymkode: b6c7b...7bc

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slik jeg fryktet. Jeg trodde jeg fortjente en fin dag i år fordi jeg har jobbet så hardt for det. Men jeg har funnet ut at jeg ikke fortjener noen god jul fordi jeg er den jeg er. Jeg fortjener å ha det vondt på innsiden. Jeg har gitt opp håpet om en god jul. 

Same procedure every year.

Du får skape deg en best mulig jul❤️

AnonymBruker

Klart du fortjener ei fin jul! Lett å si, men prøv å ikke la andre definere og påvirke hvordan du føler deg. 
I dag møtte jeg min bror og svigerinne på sykehjemmet der min forelder bor. Dama stormer ut av rommet da jeg kom inn, hun hater meg. Hun har holdt på med dette dramaet i flere år. Jeg kjente på det, samtidig tenkte jeg at dette er hennes problem. Og hennes problem skal ikke være mitt, jeg skal ikke eie det. Så jeg gjorde mitt ærende og reiste hjem etterpå og feiret jul med god mat og pakker med familien min. Hun har ødelagt nok og gitt meg så mye dårlige følelser, at nå eier jeg følelsene mine selv, uten påvirkning av dette mennesket. 
min jul blir ikke ødelagt fordi hun er syk i hodet sitt 

Anonymkode: bae9e...1c0

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare være snill mot meg. 

Nå vet ikke jeg hvem som ikke er snill mot deg, men kanskje du kan prøve å ignorere vedkommende og bestemme deg for at den personen/de personene ikke skal få ødelegge julen din? At du liksom bare har en god jul, på tross av? 

Og så kan det være nyttig å tenke på alle de som faktisk vil deg vel. Tipper de er i flertall, så hvem vil du velge å lytte til?

Ikke la andres ord og handlinger få ødelegge for deg, og tenk at storparten av de du kjenner vil deg vel. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...