Gå til innhold

Tror du på skjebnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En av mine nærmeste har uhelbredelig kreft  og lever nærmest på overtid. I jula ble hun bestemor.. De har mistet/abortert flere ganger i flere år, men i år lykkes de samme mnd som moren/svigermoren fikk påvist uhelbredelig kreft, og jeg tror det var en mening med det. 

Tror du på skjebnen? Jeg tror faktisk på den, og særlig nå. 

Anonymkode: 9f1a9...6f9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489193-tror-du-p%C3%A5-skjebnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker. Jeg var sikker på at universet styrte veldig mye, og det kommuniserte med meg, straffet meg osv. Men nå når jeg bruker medisiner så har jeg mistet den kommunikasjonen. Så nå vet jeg ikke. 

Rørende å lese om ditt familiemedlem. En kan jo lure da ja. Universet kan gjøre gode ting. 

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis det er en skjebne så betyr jo det også at vi ikke kan bestemme over egne liv og ta egne valg, hvis det er forutbestemt hva som skal skje likevel.

Jeg tror heller at vi mennesker finner trygghet i å finne mønster og mening i ting. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En av mine nærmeste har uhelbredelig kreft  og lever nærmest på overtid. I jula ble hun bestemor.. De har mistet/abortert flere ganger i flere år, men i år lykkes de samme mnd som moren/svigermoren fikk påvist uhelbredelig kreft, og jeg tror det var en mening med det. 

Tror du på skjebnen? Jeg tror faktisk på den, og særlig nå. 

Anonymkode: 9f1a9...6f9

Jeg har tenkt på skjebne som noe negativt, men kan ikke si hvorfor... Og har generelt reflektert lite over det.

Personlig tenker jeg at slike tanker kan handle om tilfeldigheter som oppstår og vi ser system/mening i det i ettertid. Hjernen vår søker en forklaring på hva som skjer og hvorfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...