Gå til innhold

Normalt at jula gjør angsten verre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det normalt at jula gjør angsten verre? Er ensom og har gruet meg masse og angsten er så ille som jeg aldri troode den skulle bli igjen.
Har vært friskere en god stund, men nå følte jeg alt raste sammen og at jeg er tilbake til start ☹️, vil dette gi seg når hverdagen kommer tror dere?

Anonymkode: bf572...d45

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489197-normalt-at-jula-gj%C3%B8r-angsten-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det tror jeg er normalt når du har gruet deg og sliter med angst. Prøv å hold deg til vanlige rutiner og ikke tenk så mye på at det er jul. Snart er det hverdager igjen, det går egentlig ganske fort. Finn noe på tv f.eks der det ikke fokuseres på jul. 
Jeg tenker at det sakte blir bedre når hverdagen er i gang igjen

AnonymBruker
Osten skrev (2 timer siden):

Ja, det tror jeg er normalt når du har gruet deg og sliter med angst. Prøv å hold deg til vanlige rutiner og ikke tenk så mye på at det er jul. Snart er det hverdager igjen, det går egentlig ganske fort. Finn noe på tv f.eks der det ikke fokuseres på jul. 
Jeg tenker at det sakte blir bedre når hverdagen er i gang igjen

Håper det. Hadde panikk når jeg traff venner lille juleaften, gikk en tur rundt hjørnet nå og svetter av angst. Er kvalm og urolig i magen, noe jeg ikke har slitt med før samt hjertebank. Hyperventilerte store deler av gårsdagen 🙁. Bruker fast dose beroligende så kan ikke ta mer heller og siden jeg har brukt de så lenge virker de ikke som da jeg startet. 
Har jo gruet meg for disse helligdagene i over en mnd så kanskje ikke så rart jeg får en kraftig reaksjon. 

Annonse

AnonymBruker
XbellaX skrev (49 minutter siden):

Det er vel strengt tatt mer standarden.

Jeg synes godt du kan jobbe med å nyansere tankene dine litt, "alt raste sammen", "tilbake til start". Prøv litt mindre svart hvitt tenking i 2025 :- )

Veldig godt poeng, jeg har det for å tenke helt svart hvitt, enten er jeg frisk ellers er jeg syk. Gjorde det selv som liten gutt så er tankemåter som har festet seg godt. Har du noen konkrete tips til hvordan jeg kan endre dette på ?(ber om mye her🙂)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...