Gå til innhold

Syk og sjefen svarer ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har sendt mange meldinger til sjefen siden i går, og ringt han i dag men ingen svar. Jeg skal på jobb i morgen men har fått feber og er kvalm. Jeg har lang reisevei siden jeg er hos familie på julebesøk. Orker ikke tanken på lang reise i kveld. Har kontaktet kollegaer men ikke fått svar enda der heller. 
Første gangen jeg er syk i år. Jeg har stilt opp alle ganger andre har vært syke og jobbet mye overtid fordi folk også har blitt syke og dratt hjem fra jobb. Jeg er vel mulig den eneste uten fravær i år.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare dra og være kjempe syk på tog hjem + på jobben i morgen? 
Skal ikke en sjef være tilgjengelig?

Anonymkode: 3763a...bb8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489219-syk-og-sjefen-svarer-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forutsatt at du har kontaktet riktig person/nummer, er det ingen grunn til å sende mer enn en melding, og deretter ringe en gang om meldingen ikke blir besvart innen rimelig tid.

Ingen grunn til at du skal kontakte kolleger.

Når du er syk skal du selvsagt ikke dra på jobb.

Har dere ikke rutiner for hvordan man melder fra om sykdom/fravær?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har sendt mange meldinger til sjefen siden i går, og ringt han i dag men ingen svar. Jeg skal på jobb i morgen men har fått feber og er kvalm. Jeg har lang reisevei siden jeg er hos familie på julebesøk. Orker ikke tanken på lang reise i kveld. Har kontaktet kollegaer men ikke fått svar enda der heller. 
Første gangen jeg er syk i år. Jeg har stilt opp alle ganger andre har vært syke og jobbet mye overtid fordi folk også har blitt syke og dratt hjem fra jobb. Jeg er vel mulig den eneste uten fravær i år.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare dra og være kjempe syk på tog hjem + på jobben i morgen? 
Skal ikke en sjef være tilgjengelig?

Anonymkode: 3763a...bb8

Det holder i rikelig monn å ringe en gang og sende EN melding. Du trenger ikke spamme :) Sjefen er vel som andre ganske opptatt i disse dager, det er høytid tross alt. Hva er ellers rutinene for sykdom i hverdagen?

Anonymkode: 043af...e97

Sjefen har juleferie 1. og 2. juledag, eller? Da kan du ikke forvente svar på jobbrelaterte meldinger og telefoner. Du har gitt beskjed, sjefen registrerer dette i morgen, og hen registrerer også når du har gitt beskjed. 

Uansett er det normalt å gi beskjed samme morgen som man ikke kommer, så det er mer enn tidsnok at sjefen ser dette når hen starter på jobb i morgen tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...