Gå til innhold

Hvordan finne trygghet i seg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er trolig vant til å gå til din mor - det er en godt innarbeidet vane i livet ditt. Kan du lage deg en ny vane som føles trygg?

Er det noe du liker å gjøre, som en aktivitet som er lett å ta frem? Som lesing, håndarbeid, tegning/fargelegging, ringe til noen, skrive ned tankene dine m.m.? Det kan også være å gå tur eller å ta en dusj. Pakke deg inn i varme pledd med noe varmt og drikke og en fin musikk/lydbok/podcast e.l. - det er et eksempel på egenomsorg. Det må du gi deg selv nå.

Når savnet og angsten kommer, kan du ta frem denne aktiviteten. Skape en ny vane.

I starten må du trolig jobbe litt for det, men etter hvert vil det være en automatisert vane og den nye aktiviteten vil oppleves som trygg.

Hvis du er hen jeg tror, ville jeg begynt med å kontakte pasientombudet og klage på legen som satte deg på vanedannende medisin daglig. Disse midlene gjør ting verre, snarere en bedre når de brukes daglig og man blir avhengig. Og når det topper seg, så har man ikke mulighet for å ta de verste toppene med beroligende, fordi du har tatt de daglig og har null positiv effekt av de lenger.

Om jeg tar feil om hvem du er så beklager jeg.

Angst er uansett ett helvete, jeg har tung lidelse, men angst er min hovedfiende.

Anonymkode: 3ea0f...c3b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 8.49):

Hvis du er hen jeg tror, ville jeg begynt med å kontakte pasientombudet og klage på legen som satte deg på vanedannende medisin daglig. Disse midlene gjør ting verre, snarere en bedre når de brukes daglig og man blir avhengig. Og når det topper seg, så har man ikke mulighet for å ta de verste toppene med beroligende, fordi du har tatt de daglig og har null positiv effekt av de lenger.

Om jeg tar feil om hvem du er så beklager jeg.

Angst er uansett ett helvete, jeg har tung lidelse, men angst er min hovedfiende.

Anonymkode: 3ea0f...c3b

Ja, de medisinene var dumt å begynne på, men nærmer seg vel 20 år jeg har stått på de, prøvd å trappe ned mange ganger.
Nå må jeg stå på de for å unngå abstinenser, men har som du sier ingenting å ta når det topper seg.

Anonymkode: 06307...935

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, de medisinene var dumt å begynne på, men nærmer seg vel 20 år jeg har stått på de, prøvd å trappe ned mange ganger.
Nå må jeg stå på de for å unngå abstinenser, men har som du sier ingenting å ta når det topper seg.

Du må ingenting. Ja det er tøft med abstinenser. Men de forsvinner faktisk.

Anonymkode: 72832...939

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du må ingenting. Ja det er tøft med abstinenser. Men de forsvinner faktisk.

Anonymkode: 72832...939

På sikt ja, men nå er det for mye til at det er forsvarlig. Men vil det. Vil ha lappen tilbake er bra motivasjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...