Gå til innhold

Når deler man diagnose og psykiske problemer man har når man dater og forsøker finne fremtidig kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når deler man diagnose og psykiske problemer man har når man dater og forsøker finne fremtidig kjæreste? Hva er deres er faring med det? Jeg har bipolar om det har noe betydning.

Anonymkode: a3454...dde

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Er det ikke best å finne en partner med noe av det samme? Som har en psykisk sykdom?

Jeg ønsker meg barn så i utgangspunktet ser jeg etter noen som er psykisk frisk. Forstå meg rett, kunne jo fått barn med noen som også hadde en psykisk sykdom men føler at det ikke er verdt risikoen mtp at vi da begge kunne blitt dårlige... 

Nei hvis man forteller om psykisk sykdom til en som aldri har hatt noe problemer psykisk så risikerer man at den andre trekker seg unna. Eller man kan finne en som er empatisk og som ser deg som person og ikke sykdommen. Man må jo heller ikke fortelle at man har en psykisk sykdom hvis det ikke er noe som tilsvarer det. Hvis man er ufør er det jo greit å fortelle hvilken sykdom man har, men hvis man er i jobb så trenger man ikke si noe.

Hvis man har perioder der man er dårlig så bør man jo si det.

AnonymBruker

Må jo være åpen og ærlig om at en har psykiske lidelser. For når en sliter psykisk så vil det jo påvirke forholdet. Ønsket ikke du å vitet det om den du datet da? 

Anonymkode: 22991...15d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Må jo være åpen og ærlig om at en har psykiske lidelser. For når en sliter psykisk så vil det jo påvirke forholdet. Ønsket ikke du å vitet det om den du datet da? 

Anonymkode: 22991...15d

Ja, jeg tenker også at man bør være ærlig. I alle fall om man er ute etter noe seriøst/en fremtidig samboer.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (38 minutter siden):

Nei hvis man forteller om psykisk sykdom til en som aldri har hatt noe problemer psykisk så risikerer man at den andre trekker seg unna. Eller man kan finne en som er empatisk og som ser deg som person og ikke sykdommen. Man må jo heller ikke fortelle at man har en psykisk sykdom hvis det ikke er noe som tilsvarer det. Hvis man er ufør er det jo greit å fortelle hvilken sykdom man har, men hvis man er i jobb så trenger man ikke si noe.

Hvis man har perioder der man er dårlig så bør man jo si det.

Jeg tenker det ikke hadde blitt tatt særlig godt i mot om samboer/kjæreste hadde oppdaget at man ikke var ærlig om diagnose?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tenker det ikke hadde blitt tatt særlig godt i mot om samboer/kjæreste hadde oppdaget at man ikke var ærlig om diagnose?

Det kommer ann på alvorlighetsgraden av sykdommen din tenker jeg. Har du veldig mild grad og kun hypomani så er det vel ikke så viktig å fortelle. Men blir du alvorlig syk så burde du absolutt fortelle og de fleste vil ikke ha kjæreste med alvorlig sykdom heller de fleste vil ha barn med friske mødre. 

Anonymkode: b9fd6...4b1

AnonymBruker

Spørs hvordan det påvirker livet ditt tenker jeg. Om du har adhd er ikke dette noe å presentere deg med, men om du har zcisofreni bør du nok nevne det. Men trenger ikke presentere deg med dette på første date. Sykdommen er ikke deg, du er ikke sykdommen din 

Anonymkode: 38eac...82d

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når deler man diagnose og psykiske problemer man har når man dater og forsøker finne fremtidig kjæreste? Hva er deres er faring med det? Jeg har bipolar om det har noe betydning.

Mulig jeg er rar på dette, men jeg ville ha vært åpen fra første stund som et ledd i presentasjonen av meg selv. Da kan vedkommende bestemme seg raskt om jeg er noe han ønsker å bli videre kjent med, eller ikke. Synes det er ærligst og mest realt at viktige kort blir lagt på bordet fra start. Vil ikke føre noen bak lyset. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...