Gå til innhold

3. juledag - hva har dere gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nicklusheletida skrev (24 minutter siden):

Hvordan er formen ? Ble det tur ?

Det ble tur! Jeg var ganske tufs i formiddag da jeg pakket. Men helt greit å sitte i bilen. Mannen kjører, jeg har sovet mye. Vi er fremme om en halvtime nå.

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Det ble tur! Jeg var ganske tufs i formiddag da jeg pakket. Men helt greit å sitte i bilen. Mannen kjører, jeg har sovet mye. Vi er fremme om en halvtime nå.

Ja, mye søvn er god medisin. Fortsatt god bedring :)

Har gjort svært lite de to siste dagene. Har savnet ski, men har også vært deilig å ta det helt usedvanlig rolig, etter en heseblesende desember så langt. Har vært en gåtur hver dag for å røre meg og få med litt av det kortvarige dagslyset og vært på kino. Det var alt av aktivitet, og akk så deilig 😝.

God bedring, @påskelilje! 🧞

Nicklusheletida
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Har gjort svært lite de to siste dagene. Har savnet ski, men har også vært deilig å ta det helt usedvanlig rolig, etter en heseblesende desember så langt. Har vært en gåtur hver dag for å røre meg og få med litt av det kortvarige dagslyset og vært på kino. Det var alt av aktivitet, og akk så deilig 😝.

God bedring, @påskelilje! 🧞

Vi kom opp på fjellet i dag. Det er ikke veldig mye snø her på "vårt" fjell. Det er kjørt opp løyper, men de er harde og isete. Vi skal være her i over ei uke og det er meldt snø fremover, så det er fortsatt håp heldigvis :)

Sutreinnlegg fra meg: Er fremdeles syk, på fjerde dagen med feber, vondt i halsen, hogg i hodet og slapp. Ligger bare. I går reiste vi til Vestlandet,  så det var 8 timer i bil. Det gikk greit, men jeg var skikkelig frossen om kvelden (=stigende feber), satt med føttene i glovarm vann inntil vedovnen, og det var 26 grader i stua 😱

Lurer på om jeg burde kontakte legevakta? Er ikke vant til å ha feber i mange dager. Regner med at det er halsbetennelse eller bronkitt. Testet negativt på covid19.

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 timer siden):

Sutreinnlegg fra meg: Er fremdeles syk, på fjerde dagen med feber, vondt i halsen, hogg i hodet og slapp. Ligger bare. I går reiste vi til Vestlandet,  så det var 8 timer i bil. Det gikk greit, men jeg var skikkelig frossen om kvelden (=stigende feber), satt med føttene i glovarm vann inntil vedovnen, og det var 26 grader i stua 😱

Lurer på om jeg burde kontakte legevakta? Er ikke vant til å ha feber i mange dager. Regner med at det er halsbetennelse eller bronkitt. Testet negativt på covid19.

Skikkelig kjedelig å bli syk i jula. Jeg tror legevakta blir bomtur. Er vel ikke så mye å gjøre annet enn å legge seg ned under et pledd med god samvittighet, kakao og ei god bok :) Ta febernedsettende når det du føler det nødvendig. 

Nicklusheletida skrev (6 timer siden):

Skikkelig kjedelig å bli syk i jula. Jeg tror legevakta blir bomtur. Er vel ikke så mye å gjøre annet enn å legge seg ned under et pledd med god samvittighet, kakao og ei god bok :) Ta febernedsettende når det du føler det nødvendig. 

Jeg ringte legevakten. Sykepleieren sa omtrent det du sa, og anbefalte meg å ringe fastlegen i morgen for sykemelding (jeg er jo ikke hjemme,  så vet jo ikke helt om det går, har aldri gjort det før).

Annonse

På denne tredje juledagen har vi engasjert oss i kontemplative aktiviteter, inkludert refleksjon over årets begivenheter, samtidig som vi har inntatt gastronomiske delikatesser i selskap av våre nærmeste for å fremme mellommenneskelig harmoni.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...