Gå til innhold

Dongeri, olabukse eller jeans?

Anbefalte innlegg

morsan skrev (11 timer siden):

Etter at Magnus Carlsen trakk seg fra sjakk-VM pga refs etter brudd på klesreglementet: Hva kaller du slike blå bukser laget i denimstoff som han hadde på seg? Jeg sier desidert mest olabukse.

Jeg ser dette debatteres i SoMe, og at det kan tyde på å være geografiske forskjeller hvor Østlandet og Midt-Norge ser ut til å bruke olabukse mer enn i nord og vest. 

Jeg lurer på hva Dronningen sier. Antakelig benklær om selve plagget, men hvordan hun vil beskrive denne sort benklær er jeg usikker på.

Fortsetter under...

Annonse

Babette skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på hva Dronningen sier. Antakelig benklær om selve plagget, men hvordan hun vil beskrive denne sort benklær er jeg usikker på.

Kanskje det rett og slett ikke finnes i vokabularet :) 

Ekstra skrev (15 timer siden):

Dongeri med trykk på i’en 😝

En fiiin bergenserfrue jeg jobbet med for en del år siden, sa det. Og da i settingen at dette kunne man ikke ha på seg på utenbys kickoff på hotell, selv ikke i den mer uformelle delen av programmet. Hun sa også «kommer man fra Bergen, bruker man selvfølgelig smoking på julaften.» Hvilket jeg tror noen av de yngre kollegene fra Bergen ikke var enige i. 😅 (Hun var vel født under krigen..) 

morsan skrev (46 minutter siden):

Kanskje det rett og slett ikke finnes i vokabularet :) 

En fiiin bergenserfrue jeg jobbet med for en del år siden, sa det. Og da i settingen at dette kunne man ikke ha på seg på utenbys kickoff på hotell, selv ikke i den mer uformelle delen av programmet. Hun sa også «kommer man fra Bergen, bruker man selvfølgelig smoking på julaften.» Hvilket jeg tror noen av de yngre kollegene fra Bergen ikke var enige i. 😅 (Hun var vel født under krigen..) 

Det er meget mulig. Dog kan jeg godt se for meg Kongen i dongeri på hytta (hytten).

Ellers er jeg enig med Bergensfruen din når det gjelder antrekk på hotell, men smoking på julaften har jeg aldri sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...