Gå til innhold

Hvilken AP er best mot tankekjør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://rop.no/aktuelt/antipsykotika---fordeler-og-ulemper/

Hvorfor vil man når man ikke er i brukergruppen som må ha dette for å leve, ville ta de?

Anonymkode: de262...3cd

Vil ikke. Men noe må jo kunne roe hjernen 

Anonymkode: 8009d...58f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Roer det hjernen å diskutere hvor urolig hjernen er i to tråder parallelt? 

Anonymkode: 715f9...c65

Nei. Men gjør jo det fordi hjernen er så i fight fligt og derfor den trenger hjelp

Vanlige metoder fungerer kkke nå

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Men gjør jo det fordi hjernen er så i fight fligt og derfor den trenger hjelp

Du sitter her å skriver. Du klarer dermed å tenke. Ergo kan du også avbryte tankene.

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det hjelper deg ikke å spamme på forum. Hvis du vil ha hjelp så må du GÅ TIL LEGEN.

Anonymkode: 0355c...2b3

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man må jo via en lege uansett, jeg liker bare å høre erfaringer.

Så lenge det er individuelt så kan jo ikke legen vite heller da- men den logikken

utrolig mange som spør om råd angående medisiner her inne- forøvrig 

Nei, legen vet heller ikke. Legen vet hvilke medisiner som kan hjelpe deg best utfra din utredning. Så må dere sammen prøve ulike medisiner og doseringer til dere finner den som passer deg.

Andres erfaringer betyr nix og nada fordi dine erfaringer kan være noe helt annet. Og andres erfaringer betyr heller ingenting når du ikke bruker dem til noe. Du går jo ikke til legen med dette, du bare spammer de samme spørsmålene igjen og igjen og blir stående på stedet hvil.

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 7.44):

Åja. Men den brukes jo for det. Kan du gi en slags kvalifisert «gjetning»?9

Som noen har vært inne på: Tankekjør har en eller annen diagnose som basis. Jeg tror ikke du finner noen spesialist som primært har behandlet symptomet tankekjør. Det har blitt gjort en diagnostisk vurdering, og grunnlidelsen har blitt behandlet. Da har også tankekjøret avtatt/forsvunnet.

Dette blir litt på samme måte som et annet symptom det stadig blir spurt om: Derealisasjon. Det er også et symptom på noe underliggende - oftest traumer. Da behandler en traumet, og symptomet avtar/forsvinner.

Hvem sier egentlig at AP er det som trengs for tankekjør? Det som hjelper meg er rolium. Det er ett middel for de få, derfor kaller jeg det under dekknavn og ikke det som står på.

Hvis ditt tankekjør skyldes nevrose, hva faen skal du da med AP?

Ditt spørsmål er useriøst. Og svært upresist. AP er for psykose.

Anonymkode: 5ff7f...36c

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Zyprexa og Kvetiapin funker til å roe hjernen men ingen skriver det ut på den indikasjonen 

Anonymkode: 60faf...bc0

Kvetiapin skrives jo ut for søvn og tankekjør en masss

nachnoo skrev (10 timer siden):

Som noen har vært inne på: Tankekjør har en eller annen diagnose som basis. Jeg tror ikke du finner noen spesialist som primært har behandlet symptomet tankekjør. Det har blitt gjort en diagnostisk vurdering, og grunnlidelsen har blitt behandlet. Da har også tankekjøret avtatt/forsvunnet.

Dette blir litt på samme måte som et annet symptom det stadig blir spurt om: Derealisasjon. Det er også et symptom på noe underliggende - oftest traumer. Da behandler en traumet, og symptomet avtar/forsvinner.

Enig i det. Men i noen tilfeller behover man noe som kan dempe symptomer så man får stabilisert seg litt?

Og ikke nødvendigvis en diagnose alltid heller. Men feks kan det forekomme livskrise eller sterk prega av Feks fysiske sykdom så man trenhee stabilisere og hvile for å komme seg. Et eksempel 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Enig i det. Men i noen tilfeller behover man noe som kan dempe symptomer så man får stabilisert seg litt?

Og ikke nødvendigvis en diagnose alltid heller. Men feks kan det forekomme livskrise eller sterk prega av Feks fysiske sykdom så man trenhee stabilisere og hvile for å komme seg. Et eksempel 

Og for å finne ut av det må du gå til legen. 

Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet? Hvorfor skal folk gidde svare deg når du bare stiller samme spørsmål på ny og på ny uansett om du får svar?

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og for å finne ut av det må du gå til legen. 

Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet? Hvorfor skal folk gidde svare deg når du bare stiller samme spørsmål på ny og på ny uansett om du får svar?

Ikke jeg som har starta denne tråden.

svarte på en kommentar fra nachno 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke jeg som har starta denne tråden.

svarte på en kommentar fra nachno 

Poenget er det samme, enten du starter tråder med de samme spørsmålene eller stiller dem på ny i andres tråder.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Poenget er det samme, enten du starter tråder med de samme spørsmålene eller stiller dem på ny i andres tråder.

Jeg stilte et relevant spørmål direkte til en kommentar. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg stilte et relevant spørmål direkte til en kommentar. 

Som du har stilt veldig mange ganger før.

Hvis du glemmer at du gjør det, så vil jeg anbefale at du noterer ned eller lagrer svarene du får på ulike spørsmål, slik at du kan sjekke om du har fått svar på tankene dine før du stiller spørsmålet på ny.

nachnoo skrev (14 timer siden):

Jeg opplever at derealisasjon er traumatisk jeg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er traumatisk å bli misbrukt. Er traumatisk å bo i krig.

Man må slutte å misbruker ord.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vondt ja, veldig vondt, men ikke traumatisk. Ikke bidra til å utvanne ordet mer enn det allerede er, kom deg til legen og ta grep.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...