Gå til innhold

Ekstrem morgen angst, zyprexa?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe helt ekstremt med morgenangst, det er helt ukontrollerbart og fysisk og er så påskrudd og fjern og helt ute av meg at jeg ikke sner hva jeg driver med eller husker de første timene,

per nå bruker jeg alimemazin for å sove. Men lurer på om feks zyprexa kan være bedre? Vil den gjøre at angst og systemet fyrer så inni helvete o det kroppen begynner å våkne?

Anonymkode: 2d523...95f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489273-ekstrem-morgen-angst-zyprexa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sliter noe helt ekstremt med morgenangst, det er helt ukontrollerbart og fysisk og er så påskrudd og fjern og helt ute av meg at jeg ikke sner hva jeg driver med eller husker de første timene,

per nå bruker jeg alimemazin for å sove. Men lurer på om feks zyprexa kan være bedre? Vil den gjøre at angst og systemet fyrer så inni helvete o det kroppen begynner å våkne?

Jeg ville forhørt meg med legen min om dette.

Anonymkode: 81265...1ef

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville forhørt meg med legen min om dette.

Anonymkode: 81265...1ef

Ja må jo det uansett. Men innspill eller noen med lignende opplevelser som har fått hjelp av noe?

Kan det være bivirkninger av sovemedisin? Det som kan hjelpe er å stå opp, ta deg en dusj og spise frokost. Og starte dagen. Ikke ligg lenge i senga og kjenn på angsten. Ta kontroll over angsten og gjør dine ting så får den heller henge på slep, da gir den seg ofte. 

Anonymkode: bea79...c53

Zyprexa er et antipsykotisk medikament. Er det angst du sliter med? Eller er du plaget av psykoser og andre lidelser? Zyprexa er ikke sovemedisin. Hvis det er angst du kjenner på finnes det andre medisiner for det evt. hvilke medisiner står du på ellers? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Zyprexa er et antipsykotisk medikament. Er det angst du sliter med? Eller er du plaget av psykoser og andre lidelser? Zyprexa er ikke sovemedisin. Hvis det er angst du kjenner på finnes det andre medisiner for det evt. hvilke medisiner står du på ellers? 

Seroquel skrives jo ut for slikt oh er også ap? Men den reagwrer j dårlig på.

prøvd ad uten effekt.

Vet ikke hva det er - er kroppen- som er slik jeg beskriver 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være bivirkninger av sovemedisin? Det som kan hjelpe er å stå opp, ta deg en dusj og spise frokost. Og starte dagen. Ikke ligg lenge i senga og kjenn på angsten. Ta kontroll over angsten og gjør dine ting så får den heller henge på slep, da gir den seg ofte. 

Kanskke? Vet ikke. Kan man få slike bivirkning av alimemazin?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke psykose

Men sliter med ekstrem uro, tankekjør, oppheng, klarer ikke samle meg eller tenke, depersonalisering

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 5.44):

Lurer mest på om det finnes noe som man tar for søvn som også gjør at man er roligere når man vpkner. Og kanskje roer hjernen i søvnen?

Sånn det er nå virker det ikke som kroppen tåler overgangen fra søvn til våken

bruker ikke no meds enn alimemazin. Brukt antidep før men det hjalp ikke på dette

Jeg har også ekstrem angst om morgen, vet ikke hva jeg skal gjøre. Psykologen sa det var viktig å ikke bli liggende i senga mer enn 20 etter man våkner. Tror det har noe med at når vi med angst i tillegg får den naturlige kortisol boosten om morgen så blir det ille.

Anonymkode: 8044e...c0f

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har også ekstrem angst om morgen, vet ikke hva jeg skal gjøre. Psykologen sa det var viktig å ikke bli liggende i senga mer enn 20 etter man våkner. Tror det har noe med at når vi med angst i tillegg får den naturlige kortisol boosten om morgen så blir det ille.

Anonymkode: 8044e...c0f

Ja jeg har høyt kortisol fra før og- så d er som d blir for mhe for kroppen å våkne 

Annonse

Worriesome Plenty 2

Zyprexa funker ikke på søvn om man er vant til storslegga seroquell. Seroquell økte min angst men jeg fikk kjempe dose. På mindre doser var det levelig, men da forsvant vitsen.

Zyprexa er bra mot angst til å være AP, men ikke som ssri eller benzo.

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Zyprexa funker ikke på søvn om man er vant til storslegga seroquell.

Der har jeg motsatt erfaring av deg 😊 Seroquel gir meg rastløse bein og veldig oppstykket søvn, på Zyprexa sover jeg som en stein natta gjennom.

Endret av adhoc
Worriesome Plenty 2 skrev (10 timer siden):

Zyprexa funker ikke på søvn om man er vant til storslegga seroquell. Seroquell økte min angst men jeg fikk kjempe dose. På mindre doser var det levelig, men da forsvant vitsen.

Også økt angst av seroquel 

mig den føles ikke som Storslegge ang søvn. funka i to dager og så bare dårlig søvn og rare symptom og angst 

Worriesome Plenty 2 skrev (10 timer siden):

Trodde det var vanlig å bruke ap for angst?

angidep hjelper jo ikke

adhoc skrev (9 timer siden):

Der har jeg motsatt erfaring av deg 😊 Seroquel gir meg rastløse bein og veldig oppstykket søvn, på Zyprexa sover jeg som en stein natta gjennom.

Roer zyprexa ned systemet uten at man blir dopa?

adhoc skrev (9 timer siden):

Roer zyprexa ned systemet uten at man blir dopa?
Trenger roe kroppen, vet ikke om det egenrlig er angst

Worriesome Plenty 2 skrev (11 timer siden):

Troddd zyprex var mer storslegge enn seroquel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...