Gå til innhold

Forakt for svakhet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Ofte er det de med mildest som tåler minst. 

Anonymkode: 483f8...1d8

kommer vel ann på hvilke diagnoser enn har. Hvis en har mange milde, så kan dem bli til en stor vulkan inni hodet ditt. 

Anonymkode: 1ada2...118

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kommer vel ann på hvilke diagnoser enn har. Hvis en har mange milde, så kan dem bli til en stor vulkan inni hodet ditt. 

Igjen, den vulkanen må man da selv fjerne. 

Og igjen, nei, snakker ikke om mennesker med alvorlige psykiske lidelser. 

Har BP1, traume, GAD, sosial angst,  psnikklidelse pluss, pluss. Traume, GAD, sosial angst, panikklidelse er ting jeg må selv ta ansvar for. BP1 hjelper medisiner i tillegg til mine valg som jeg må ta hver eneste dag.

Everybody skrev (1 minutt siden):

Mens noen blir onde mot svake mennesker er jeg helt motsatt. Alltid oppført meg veldig hyggelig mot folk uten selvtillit eller som utstråler "svakhet".

Man er psyk hvis man er slem med de svake. Men et forskjell på å være slem og være ærlig. Og ikke minst, man er ikke slem fordi man velger bort mennesker som skriker etter oppmerksomhet og synes forferdelig synd på seg selv. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Igjen, den vulkanen må man da selv fjerne. 

Og igjen, nei, snakker ikke om mennesker med alvorlige psykiske lidelser. 

Har BP1, traume, GAD, sosial angst,  psnikklidelse pluss, pluss. Traume, GAD, sosial angst, panikklidelse er ting jeg må selv ta ansvar for. BP1 hjelper medisiner i tillegg til mine valg som jeg må ta hver eneste dag.

Tenk om dem er så svake at dem ikke klarer det? En må faktisk være sterk for å takle og tåle å leve med psykiske lidelser. Mange tar selvmord pga det. Så syns du er hard mot dem som har mindre alvorlige psykiske lidelser enn deg. Husk alle er forskjellige, Dvs folk takler ulike ting forskjellig, og da tåler dem de forskjellig også. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man er psyk hvis man er slem med de svake. Men et forskjell på å være slem og være ærlig. Og ikke minst, man er ikke slem fordi man velger bort mennesker som skriker etter oppmerksomhet og synes forferdelig synd på seg selv. 

Hva mener du med å være ærlig. Å fortelle den "svake" personen at man må forandre seg?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk om dem er så svake at dem ikke klarer det? En må faktisk være sterk for å takle og tåle å leve med psykiske lidelser. Mange tar selvmord pga det. Så syns du er hard mot dem som har mindre alvorlige psykiske lidelser enn deg. Husk alle er forskjellige, Dvs folk takler ulike ting forskjellig, og da tåler dem de forskjellig også. 

Helt ærlig, jeg tror folk tåler mindre fordi de slipper unna. Når folk konstant snakker med de og stakkarsliggjør, ja da er det godt å bli liggende. Eller skylde på andre.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, at ingenting blir bedre hvis de selv ikke tat i et tak.

Vel, nå er det mange grunner til at noen kan fremstå som svake. Det kan være psykiske lidelser, angst og depresjon for eksempel. Da må de ha behandling og medisiner. Men sånn som du tenker på svak er kanskje ikke sånn jeg ser på det?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler om empati for det svake. Nå er det gjerne slik, at de personene som har opplevd en viss smerte og ondt selv i livet sitt, forstår og vet hvordan andre som er svake og har det vondt er. Mennesker som ikke har opplevd det særlig, forstår det ikke på samme måte. Menneskene forstår ikke det ukjente, men det kjente. Men så er jo mange verdensmestrere i å fortelle andre, om hva de bør gjøre, og si osv? Dvs å tro dem vet alt, er en uting. Derfor mange får så mange dårlige råd som neppe funker. Å være svak har mange definisjoner. 

Også finnes det de som har vært gjennom mye og som har klart seg bra tross alt gjennom egen innsats. Og som må høre om syting fra folk som nesten ikke har vært borti noe, og det meste er selvforskyldt - men det er likevel andres feil i følge dem. Hva gjør man da?

Den forsvunne diamanten
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Også finnes det de som har vært gjennom mye og som har klart seg bra tross alt gjennom egen innsats. Og som må høre om syting fra folk som nesten ikke har vært borti noe, og det meste er selvforskyldt - men det er likevel andres feil i følge dem. Hva gjør man da?

Det er ikke så mye som man kan gjøre med det tenker jeg. Man må jo nesten bare unngå å henge med folk som syter hvis man ikke tåler det.

Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så mye som man kan gjøre med det tenker jeg. Man må jo nesten bare unngå å henge med folk som syter hvis man ikke tåler det.

Så de svake må også ikke henge med folk som har gjort det bedre enn dem fordi de ikke tåler det? Er det konklusjonen?

Everybody skrev (6 minutter siden):

Vel, nå er det mange grunner til at noen kan fremstå som svake. Det kan være psykiske lidelser, angst og depresjon for eksempel. Da må de ha behandling og medisiner. Men sånn som du tenker på svak er kanskje ikke sånn jeg ser på det?

Tenker på svake mennesker er de som ikke tar tak i seg selv for å bli bedre. De som skylder på andre for egen elendighet. Dette selv med angst og depresjon. De aller fleste kommer seg helt greit igjennom angstperiodwr og depresjoner. Noen få blir der år etter år. Mener det er behandlers feil De ikke blir friske. At de må ha sit, de må ha datt. Det er NAV sin skyld, eller legen som sier nei til benzo osv. De tar ikke ansvar over seg selv. Og det må vi faktisk alle og enhver

Annonse

Den forsvunne diamanten
Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Så de svake må også ikke henge med folk som har gjort det bedre enn dem fordi de ikke tåler det? Er det konklusjonen?

Nei mente bare du ikke kan drive å diktere hva andre skal syte om og ikke. Hvis du ikke liker det så må du nesten finne andre mennesker. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt ærlig, jeg tror folk tåler mindre fordi de slipper unna. Når folk konstant snakker med de og stakkarsliggjør, ja da er det godt å bli liggende. Eller skylde på andre.

Hvor har du dette fra? 

Den forsvunne diamanten skrev (11 minutter siden):

Nei mente bare du ikke kan drive å diktere hva andre skal syte om og ikke. Hvis du ikke liker det så må du nesten finne andre mennesker. 

Jeg har ingen sytere rundt meg, hvor har du det fra? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...