Gå til innhold

Blir man psykotisk av angst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt tung angst og depresjon lenge nå og den øker, er det stor sjanse for å bli psykotisk?, det gjør så vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 45f46...27a

Sånn føler jeg det og. Hvordan symptomer har du?

Anonymkode: 22c8e...777

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man får ikke realitetsbrist ved angst anfall, men man kan bli redd for å bli gal når angsten står på

Anonymkode: afa93...943

Man kan jo ha derealisering og depersonalisering

hva er forskjell på det og realitetsbrist?

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei nettopp

Så hva er da forskjell på derealisering/depersonalisering og psykose?

Letteste er om du googler disse begrepene og leser deg opp om hva de betyr. Så vil du se hva forskjellene er.

Anonymkode: c336d...95e

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Letteste er om du googler disse begrepene og leser deg opp om hva de betyr. Så vil du se hva forskjellene er.

Anonymkode: c336d...95e

Googla masse. Men føler det er overlappende og at dp/dr er forstadie til psykose?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har vært psykosenær flere ganger av intens frykt. Hadde da svært sterk angst. Vet en kan bli psykotisk av å være veldig redd og oppleve sterk frykt. Dette har jeg fått i epikriser av psykiatere.

Anonymkode: 4231b...6a9

Hvordan oppleves det? Symptomer?

Jeg slet i en årrekke med angst og nå har jeg paranoide tanker. Tror ikke FBI er ute etter meg, men er vel mest fordi jeg vet FBI ikke finnes i Norge og fordi jeg ikke har vært i utlandet 😅 har mest paranoide tanker om helsepersonell og politiet pga traumer og masse negative erfaringer. 

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...