Gå til innhold

Facebook-feed er søppel nå, med annonser og tilfeldige innlegg jeg ikke følger

Anbefalte innlegg

Hva i all verden skjer med Facebook? Feed-en min er 90 % annonser, tilfeldige sider og grupper jeg aldri har fulgt. Det er som om Facebook prøver å tvinge søppel på meg.  

Og når jeg endelig ser et innlegg fra noen jeg faktisk bryr meg om, eller en side jeg med vilje har fulgt, har Facebook frekkheten til å spørre om jeg er "interessert" eller "ikke interessert." Seriøst? Hvis jeg ikke var interessert, hvorfor skulle jeg følge dem i utgangspunktet?  

Denne plattformen er i ferd med å bli ubrukelig. Er det bare meg, eller er alle andres feed også et fullstendig kaos?

Tror jeg lukker kontoen.

Anonymkode: 52755...4ec

Fortsetter under...

Ja, det irriterer meg også. Jeg får mindre og mindre feeds fra mine venner og mer og mer fra "forslag" fra Facebook og grupper jeg ikke er medlem av engang. 

Jeg bruker fortsatt Facebook aktivt, men det er irriterende.

Har ikke vært på Facebook siden 2021 da kontoen ble hacket.

Savner det litt, det var grei underholdning på noen av gruppene jeg var med i.

Men forrige generasjons sosiale medier som Nettby, blink og dol var/ er hundre ganger bedre. Fullt navn burde ikke være nødvendig noen steder på nettet, særlig med tanke på sikkerhet.

Anonymkode: 2231e...75c

13 hours ago, AnonymBruker said:

Fullt navn burde ikke være nødvendig noen steder på nettet, særlig med tanke på sikkerhet.

Anonymkode: 2231e...75c

Er vel strengt tatt ikke nødvendig på Facebook heller.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel strengt tatt ikke nødvendig på Facebook heller.

Hvordan skal man ellers finne folk?

Anonymkode: 46f15...c3b

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Man kan sende link til dem man vil ha som "venner".

Hvis man leter etter noen man gikk på skolen sammen med f.eks., hvordan skal man finne dem på fb om det er anonymt? Man kan jo også lage seg en profil med et annet navn da.

9 minutes ago, Lillemus said:

Hvis man leter etter noen man gikk på skolen sammen med f.eks., hvordan skal man finne dem på fb om det er anonymt? Man kan jo også lage seg en profil med et annet navn da.

Noen er på fb av andre grunner enn venner, som interessegrupper og diskusjoner.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen er på fb av andre grunner enn venner, som interessegrupper og diskusjoner.

Da kan man lage seg en profil under et falskt navn. :) 

Du er ikke den eneste som irriterer deg. Det er blitt latterlig mye reklam, memes jeg ikke skjønner hvorfor jeg får… Hadde det ikke vært for at  FB i stor grad blir brukt som informasjonskanal, hadde jeg ikke giddet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...