Gå til innhold

Hvor mange ganger kan man stille de samme spørsmålene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker også på det etiske omkring hvorvidt forumet har et ansvar ovenfor hvor lite sunt det er for en person å holde på slik. Noen ganger kan det å bli påtvunget en pause fra å la hjernen spinne slik være en god ting.

Anonymkode: 95853...ee1

Vi følger opp om samme person poster det samme emnet igjen, og igjen. Noen har tilogmed blitt utestengt for det. Men psykiatri er en stor mengde nye brukere som kommer inn, stiller ett spørsmål, følger opp med ett til, og så kommer aldri tilbake.

AnonymBruker
Admin skrev (På 31.12.2024 den 11.34):

Vi følger opp om samme person poster det samme emnet igjen, og igjen. Noen har tilogmed blitt utestengt for det. Men psykiatri er en stor mengde nye brukere som kommer inn, stiller ett spørsmål, følger opp med ett til, og så kommer aldri tilbake.

Hvis vedkommende er utestengt så har hen registrert på nytt. Det er tydelig for de fleste at det er den samme som spør og spør og spør og spør om medisiner.💊 

Anonymkode: d3bc1...af5

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis vedkommende er utestengt så har hen registrert på nytt. Det er tydelig for de fleste at det er den samme som spør og spør og spør og spør om medisiner.💊 

Anonymkode: d3bc1...af5

Vi har verktøy som gjør at man ser om det er samme person eller ikke. Jeg vil fort si at bortimot 40-50% av innleggene på psykiatri er brukere som kommer inn, spør noe og så aldri logger inn igjen. Mange av de bruker mailer med fullt navn o.l. så jeg ser fort om dette er en person som gjentatte ganger spør det samme, eller om det er flere.

Annonse

Admin skrev (9 minutter siden):

Vi har verktøy som gjør at man ser om det er samme person eller ikke. Jeg vil fort si at bortimot 40-50% av innleggene på psykiatri er brukere som kommer inn, spør noe og så aldri logger inn igjen. Mange av de bruker mailer med fullt navn o.l. så jeg ser fort om dette er en person som gjentatte ganger spør det samme, eller om det er flere.

Regner med at det er IP-adressen som benyttes for å skape unike anonymkoder. Benytter man en VPN-tjeneste, kan denne endres kontinuerlig. Jeg har sett tilfeller der det som åpenbart er TS har innlegg med ulike anonymkoder.

Hvis dere syns det er så slitsomt med nesten like spørsmål som blir gjentatt, kan dere logge inn på andre forum som har mer variasjon? Hvorfor henge her hvis dere ikke tåler anonyme brukere som kanskje lurer på samme ting? Dere VET ikke at det er samme person hele tiden. 
Gjør noe annet, gå til KG f.eks? Hør på lydbok, podcast eller noe annet.

Jeg kan ikke fatte at dette er et problem

Endret av Osten
adhoc skrev (6 timer siden):

Regner med at det er IP-adressen som benyttes for å skape unike anonymkoder. Benytter man en VPN-tjeneste, kan denne endres kontinuerlig. Jeg har sett tilfeller der det som åpenbart er TS har innlegg med ulike anonymkoder.

Ip adresser benyttes sjeldent da de er flyktige, samt de kan være delt pga jobb ip, bibliotek og andre offentlige nettverk.

Anonymkoder går på brukeren og har ingenting med IP eller enhet og gjøre. Men den forandrer seg såklart fra tråd til tråd nettopp fordi man skal kunne være anonym. Så trådstarter i en tråd vil ikke ha samme anonymkode i den neste tråden de evt starter.

• 2 uker senere...

Annonse

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...