Gå til innhold

Nytt parti som skal kjempe mot ensomhet og selvmord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (5 timer siden):

Lurer på hvordan Else har tenkt å bekjempe ensomhet. Det blir litt som å starte ett parti for å bekjempe Angst. 

Jeg antar at hun vil oppsøke ensomme. Etter at hun har gått, vil alle omfavne sin gode ensomhet.

Trinity80
nachnoo skrev (1 time siden):

Jeg antar at hun vil oppsøke ensomme. Etter at hun har gått, vil alle omfavne sin gode ensomhet.

Noen gjør alt for oppmerksomhet. Stiller opp naken på nasjonal-tv, gifter seg med noen de ikke kjenner på tv og når det har vært stille rundt dem en stund - så finner de på nye sprell.

Må egentlig være stiltsomt å ha det sånn, og sikkert for de nærmeste. Litt sånn oppmerksomhetstrang.

Synes hele den dama og de med liknende opplegg er litt mye. Lurer på om slike fikk for mye eller for lite oppmerksomhet som barn…

Worriesome Plenty 2
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Noen gjør alt for oppmerksomhet. Stiller opp naken på nasjonal-tv, gifter seg med noen de ikke kjenner på tv og når det har vært stille rundt dem en stund - så finner de på nye sprell.

Må egentlig være stiltsomt å ha det sånn, og sikkert for de nærmeste. Litt sånn oppmerksomhetstrang.

Synes hele den dama og de med liknende opplegg er litt mye. Lurer på om slike fikk for mye eller for lite oppmerksomhet som barn…

Tror ikke hun er særlig spekulativ, eller kynisk. Moren og tror også broren begikk selvmord  Det kan føre til at man ser ting på en annen måte.

Annonse

Jeg synes partiet virker veldig lettvint. Ikke noe partiprogram! Det er kun kjendisfjes i styret. Et sentralstyre som kun består av støttemedlemmer, altså. De beskriver problemet, men har ungen plan for å løse det.

https://www.ensomhetspartiet.no/styret

Jeg synes Else Koss Furuseth var god i "Elsekost" serien. Jeg tenker hun fant sin måte å bidra på der.

AnonymBruker
Grendel skrev (37 minutter siden):

Jeg synes partiet virker veldig lettvint. Ikke noe partiprogram! Det er kun kjendisfjes i styret. Et sentralstyre som kun består av støttemedlemmer, altså. De beskriver problemet, men har ungen plan for å løse det.

https://www.ensomhetspartiet.no/styret

Jeg synes Else Koss Furuseth var god i "Elsekost" serien. Jeg tenker hun fant sin måte å bidra på der.

Hun skriver at hun gjerne vil ha inputt av hva "du" tror kan hjelpe for å forebygge selvmord.

Man kommer ingen vei hvis man ikke starter. Pr nå blir lite gjort, det å få sette selvmord og forebygging på dagsplan er en god ting. Hadde vi hatt en lett løsning hadde det jo ikke vært selvmord. 

Ett sted må man starte. Og det er nå gjort. Da er det opp til alle som mener de har en løsning å sende den videre.

Anonymkode: 7673f...adb

Jeg er redd for at alt fokuset på ensomhet kan føre til at de som trives i eget selskap blir påtvunget en ensomhet de i utgangspunktet ikke føler.

Else er personlig berørt av selvmord i nær familie, og jeg synes hennes åpenhet om temaet er bra. Men et eget politisk parti basert på disse to sakene er neppe veien å gå.

Trinity80 skrev (5 timer siden):

Else er herlig, men jammen må det være slitsomt å ha en jobb der du stadig må holde deg relevant og synlig. Det hadde ikke vært noe for meg. Og i lille Norge blir kjendiser fort oppbrukt. 

knas skrev (2 minutter siden):

Else er herlig, men jammen må det være slitsomt å ha en jobb der du stadig må holde deg relevant og synlig. Det hadde ikke vært noe for meg. Og i lille Norge blir kjendiser fort oppbrukt. 

Enig. Jeg hadde ikke ønsket å være kjendis.

Jeg ser på "alle elsker David" for tiden og jøss så mye de må jobbe og styre på. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun skriver at hun gjerne vil ha inputt av hva "du" tror kan hjelpe for å forebygge selvmord.

Man kommer ingen vei hvis man ikke starter. Pr nå blir lite gjort, det å få sette selvmord og forebygging på dagsplan er en god ting. Hadde vi hatt en lett løsning hadde det jo ikke vært selvmord. 

Ett sted må man starte. Og det er nå gjort. Da er det opp til alle som mener de har en løsning å sende den videre.

Anonymkode: 7673f...adb

Det betyr uansett at per i dag har de ingen politikk, av men de får stemmerett i alle slags saker hvis de blir stemt inn.

Jeg tenker de burde kalt det en interesseorganisasjon. Det kan også gi mye reell  makt, men det er kanskje for kjedelig for en kjendis.

Endret av Grendel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...