Gå til innhold

Russisk video viser NATO-julenissen skutt ned over Moskva

Anbefalte innlegg

https://geopolitika.no/russisk-video-viser-nato-julenissen-skutt-ned-over-moskva/

En russisk propaganda video som viser en julenisse i en NATO-merket slede bli skutt ned over Moskva, vekker sterke reaksjoner. Kritikken rettes spesielt mot det kyniske tidspunktet for videoens publisering, da den kommer rett etter flystyrten i Kasakhstan på julaften.

Etter julenissen er skutt ned, avslutter den blå Fader Frost Julenissen med kommentaren: "Bra, vi trenger ikke noe fremmed i vårt luftrom."

Videoens publisering kort tid etter denne hendelsen har blitt sett på som ufølsom og provoserende, noe som har bidratt til ytterligere kritikk av russisk propaganda og dens bruk av symbolikk for å fremme politiske budskap.

Fortsetter under...

Budskapet er nokså eksplisitt, men ellers ser jeg ikke helt forskjellen på dette og all reklamen som pøses ut av kommersielle aktører i demokratiske land hver eneste dag. Og det vil fortsette så lenge folk lar seg lure.

Jeg synes det er komisk. Jeg lurer virkelig på hvordan de kan lage en sånn film og føle at de hører til den gode siden.

(Det får meg til å tenke på sketsjen en SS soldat som begynner å tvile litt på om de virkelig er på den gode siden, med dødningehode på uniformen og alt.....)

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg synes det er komisk. Jeg lurer virkelig på hvordan de kan lage en sånn film og føle at de hører til den gode siden.

(Det får meg til å tenke på sketsjen en SS soldat som begynner å tvile litt på om de virkelig er på den gode siden, med dødningehode på uniformen og alt.....)

IMG_2917.jpeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...