Gå til innhold

Kan man tenke seg psyk - Nachnoo

Anbefalte innlegg

3 hours ago, ISW said:

Hvorfor skal alle følelser "opp i dagen" i terapi?

Hvorfor skal behandlere lete i fortiden etter årsakssammenhenger som det ikke er gitt at finnes?

Jeg er en person som hadde (objektivt sett) en ræva barndom, OG jeg har angst. Er det gitt at jeg har angst FORDI jeg objektivt sett hadde en ræva barndom? Flere av mine behandlere har syntes å mene det. Jeg har til og med sagt at jeg i grove trekk har positive minner fra barndommen min, men det hjelper ikke. Det er visst bare rett og rimelig at jeg har angst når jeg har hatt det som jeg har hatt det. Hvorfor jeg ikke har depresjon er et medisinsk mysterium. Det hører jo liksom med.

Det jeg skriver nå, trenger ikke å gjelde andre enn meg, MEN, jeg er veldig klar over hvilke feil jeg gjorde som gjorde at jeg ble mislikt av ganske mange. Imidlertid rettet jeg på denne oppførselen og væremåten på eget initiativ da jeg begynte på videregående, samt at jeg begynte et sted få kjente meg. Som resultat har ingen i særlig grad vært slemme med meg siden det, og jeg har lagt disse tingene bak meg. Jeg har også ryddet opp i mange andre utfordringer. Men jeg er 100% sikker på at angstlidelsen min absolutt ikke har noe med dette å gjøre. I alle fall har behandling som rettet seg mot barndom, osv. aldri hatt et snev av effekt.

Det som hadde effekt, var å lære seg å håndtere angsten og ikke være redd for den.

Hvilke feil gjorde du slik at du ble mislikt?

Anonymkode: 6066e...b61

Fortsetter under...

AnonymBruker

Får man angst og ikke takler ting så trenger man ikke nødvendigvis lete bakover i barndommen for å finne traumer. Noen kan få angst bare. Har ikke tro på at alt skal opp og prates om. Da kan det lett bli dyrking 

Anonymkode: 96999...cd3

stjernestøv
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Får man angst og ikke takler ting så trenger man ikke nødvendigvis lete bakover i barndommen for å finne traumer. Noen kan få angst bare. Har ikke tro på at alt skal opp og prates om. Da kan det lett bli dyrking 

Anonymkode: 96999...cd3

Jeg har hatt angst hele livet så det har ikke noe med barndom å gjøre selv om det var nervepirrende å vokse opp, jeg har lenge vært voksen nå og man kommer jo over ting og blir ferdig med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...