Gå til innhold

Brukes AP for å roe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Hvis man feks er i en traumerespons og ikke makter sortere og roe hodet?

Anonymkode: d94f3...0d3

Det var ikke godt nok med utfyllende svar fra nachnoo og Trinity? Folk har sagt det før, men jeg sier det igjen: Du får ikke bedre svar på dette enn du har fått til nå. Dra til legen, få en utredning, samarbeid med behandler/lege om hva som er rett behandling for deg. Hva får du ut av å opprette en ny tråd nå tror du? 

Anonymkode: 00d00...556

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg såg feil. Trodde det stod AD. Ja jeg ville prøvd det

Anonymkode: 18436...e75

Ja, AD er forsøkt. Derfor jeg tenkte kanskje AP var bedre. Har du brukt det for samme formål?

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, AD er forsøkt. Derfor jeg tenkte kanskje AP var bedre. Har du brukt det for samme formål?

Ja det har jeg tidligere erfaring med. I lavdose, Brukte perfenazin i den tiden. Den funket bra den gangen på meg.

Ja det har jeg tidligere erfaring med. I lavdose, Brukte perfenazin i den tiden. Den funket bra den gangen på meg.

Takk for svar. Den typen har jeg ikke hørt om. Men da kan jeg kanskje høre med psykiater om det er en mulighet. 

Føler du ap roer på lik linje med benzo?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Den typen har jeg ikke hørt om. Men da kan jeg kanskje høre med psykiater om det er en mulighet. 

Føler du ap roer på lik linje med benzo?

Perfenazin het tidligere trilafon. Men ble tatt av markedet leste jeg. Men vet det er en som heter peratsin, med samme virkestoffet i. Ellers er det Haldol, fluanxol, lavdose AP og ikke høydose AP kan hjelpe på slik problematikk. Da det ikke er snakk om psykoser, men mer sentralt som nervoriske symptomer. Da vil dem hjelpe å roe ned aktiviteten i hjernen noe. Men bør jo være en dose som er så lav at en ikke blir flat eller zombie. Et følelsesliv er viktig å ha. Ja prat med legen din om det. Men AP og benzo er to forskjellige medisiner, så en får ikke en benzp følelse av AP. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Perfenazin het tidligere trilafon. Men ble tatt av markedet leste jeg. Men vet det er en som heter peratsin, med samme virkestoffet i. Ellers er det Haldol, fluanxol, lavdose AP og ikke høydose AP kan hjelpe på slik problematikk. Da det ikke er snakk om psykoser, men mer sentralt som nervoriske symptomer. Da vil dem hjelpe å roe ned aktiviteten i hjernen noe. Men bør jo være en dose som er så lav at en ikke blir flat eller zombie. Et følelsesliv er viktig å ha. Ja prat med legen din om det. Men AP og benzo er to forskjellige medisiner, så en får ikke en benzp følelse av AP. 

Ok. Ja benzo føler jeg meg mer normal av, vil jo helst det med evt ap ig😵‍💫

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Ja benzo føler jeg meg mer normal av, vil jo helst det med evt ap ig😵‍💫

Benzo letter på både psyke og kropp når en sliter. Og den må jo tas kun ved behov for å ikke bli avhengig. Men en kan fungere greit på en AD også. Men noen ganger må en prøve og feile for å finne rette medisinen som passer deg. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Benzo letter på både psyke og kropp når en sliter. Og den må jo tas kun ved behov for å ikke bli avhengig. Men en kan fungere greit på en AD også. Men noen ganger må en prøve og feile for å finne rette medisinen som passer deg. 

Ja tar det sjelden.

Ad funker ikke ass

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trodde ikke fluanxol var beroligende

haldol virker litt heftig haha

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trodde ikke fluanxol var beroligende

haldol virker litt heftig haha

Du får høre med legen din. kanskje truxal eller leponex, cisordinol. stemetil? Du kan jo nevne dem til legen og spørre hvilke erfaringer?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du får høre med legen din. kanskje truxal eller leponex, cisordinol. stemetil? Du kan jo nevne dem til legen og spørre hvilke erfaringer?

Finnes det så mange ja

Ja får gjøre det.

hvordan var symptomene som du følte det hjalp for? Jeg trenger å samles og lande i meg selv og løse opp floke i hodet 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du leser i felleskatalogen så står det at den virker på angst nevroser. Du vet jo tydeligvis om medisinene siden du svarer slikt.

Fluanxol? Ja har lest det. Men mener kupton en gang sa den var aktiverenden

Fluanxol? Ja har lest det. Men mener kupton en gang sa den var aktiverenden

Ja den hjelper på angst, men er aktiverende i hodet. dvs en blir ikke sløv av den. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes det så mange ja

Ja får gjøre det.

hvordan var symptomene som du følte det hjalp for? Jeg trenger å samles og lande i meg selv og løse opp floke i hodet 

Nei hjalp meg ved tankekjør, da jeg ikke grublet slik og ikke gav de ulike tankene så mye næring, så dem ikke utviklet seg. Men dette er flere år siden. Bruker ikke det nå. Da jeg har det bedre med andre ting.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja den hjelper på angst, men er aktiverende i hodet. dvs en blir ikke sløv av den. 

Åja. Ikke noe for oss som trenger å roe ned hodet og tankene da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...