Gå til innhold

Hva mener flat-eartherne er motivasjonen for å "lyve" om jordens form?

Anbefalte innlegg

Dette er én ting jeg aldri har klart å forstå om dette. Hva har NOEN å tjene på å lyve om jordens form? Mengden tid og ressurser som ville vært brukt på å overbevise befolkningen om at jorden er en kule, må vel gagne de mektige elitene eller noen på en eller annen måte, ikke sant?

I deres øyne, når de tror at alle blir villedet … tror de at det bare er en spøk som koster milliarder hvert år?

I bunn og grunn, på dette tidspunktet i historien, hvor vi har sirkumnavigert jorden i århundrer og har gått i bane rundt planeten i over 60 år, må vel flat-jord-troen være basert på en idé om HVORFOR vi blir lurt … men jeg har aldri klart å finne ut hva de mener er grunnen.

Har noen innsikt i dette?

Anonymkode: e99d4...75f

Fortsetter under...

Jeg er generelt litt skeptisk til å stemple konspirasjonsteoretikere som syke, siden enkelte teorier kan være veldig utbredt i noen miljø. For eksempel leste jeg at et flertall  i Midtøsten mente at USA /jødene sto bak 9/11. Da er det ikke sykdom i vanlig forstand.

Jeg gjør et unntak for "flat earth", Jeg tror det må være folk som er sykelig kontrære og kverulerende. Det er så utrolig enkelt å bevise at jorden er rund. Det er nesten bare å se opp. De må aktivt lukke ørene for å tviholde på tulleteorien sin.

2 hours ago, Grendel said:

Jeg er generelt litt skeptisk til å stemple konspirasjonsteoretikere som syke, siden enkelte teorier kan være veldig utbredt i noen miljø. For eksempel leste jeg at et flertall  i Midtøsten mente at USA /jødene sto bak 9/11. Da er det ikke sykdom i vanlig forstand.

Jeg gjør et unntak for "flat earth", Jeg tror det må være folk som er sykelig kontrære og kverulerende. Det er så utrolig enkelt å bevise at jorden er rund. Det er nesten bare å se opp. De må aktivt lukke ørene for å tviholde på tulleteorien sin.

Paaske har 20 grunner for at jorda er flat.

Har også holdt foredrag hos MENSA.

Og intervjuet i NRK.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og intervjuet i NRK.

Og hvor mange finnes på at jorden er rund?

Mener 99.99% av en befolkning du er dumt, så er sannsynligheten at det er akkurat det du er.

Anonymkode: f259e...85e

11 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

Det er mulig å tro på alt. Før trodde folk til og med på gud. 

87% av amerikanere som stemmer repulikansk tror faktisk på gud.

Annonse

nachnoo skrev (12 timer siden):

Hvor mange er det som faller utenfor kanten per år?

Ingen, fordi kanten er det vi kaller Sørpolen, som har høye isfjell rundt kanten og er beskyttet av vakter så ingen kommer dit.

Eller noe sånt, i henhold til konspifolka.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og intervjuet i NRK.

Jeg har sett noe av det før.

Jeg har bare ett bevis: hvis man reiser sørover vil endringene i det man ser på himmelen være konsistent med at jorden er rund, og ikke konsistent med at den er flat. Månesigden er liggende ved ekvator. Polarstjernen ligger nærmere horisonten og alle stjernebilder følger selvfølgelig med. Man ser stjernebilder i Italia som man aldri ser i Norge. Alt dette kan bare forklares ordentlig med at retningen "opp" ikke er den samme over alt 

Folk flest bryr seg ikke så mye om å studere himmelen, men Paaske burde tatt seg bryet.

Jeg tenker at for de fleste er det en absurd tanke at myndighetene skulle prøve å holde det skjult. Og hvem er "myndighetene" egentlig? Er ikke det vanlige folk? 

Vhanja skrev (9 timer siden):

Ingen, fordi kanten er det vi kaller Sørpolen, som har høye isfjell rundt kanten og er beskyttet av vakter så ingen kommer dit.

Eller noe sånt, i henhold til konspifolka.

De mener altså at Sydpolen går runde hele jorda?

Lillemus skrev (1 minutt siden):

De mener altså at Sydpolen går runde hele jorda?

Ja, den er jo flat og rund. 

Er slik jeg har forstått det. Men jeg kan ha forstått feil, jeg har ikke akkurat brukt veldig mange kalorier på å sette meg inn i det. 😛 

AnonymBruker
On 1/3/2025 at 6:25 PM, Vhanja said:

Ja, den er jo flat og rund. 

Er slik jeg har forstått det. Men jeg kan ha forstått feil, jeg har ikke akkurat brukt veldig mange kalorier på å sette meg inn i det. 😛 

Ikke Charter-Svein heller, men han er på gli!

May be an image of 1 person and text

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...