Gå til innhold

Røykslutt: Din erfaring med Bupropion/Wellbutrin/Zyban

Anbefalte innlegg

Som er fortsettelse på røykelsluttråden under. Jeg ble anbefalt å be om Wellbutrin av noen og det takker jeg veldig for. Jeg har tidligere lest om disse tablettene over og vil ta en telefon til legen min i morgen for en prat

Champix er noe jeg selv ville anbefalt andre og som jeg også har resept liggende på selv. Men disse ble i 21/22 tatt av markedet (for mye kreftfremkallende stoffer) og de skulle vært tilbake flere ganger etter det og nå igjen i siste kvartal av 24. De har dog ikke kommet

Så da er det å vurdere andre slag

Disse over er ikke rene røykesluttmedisiner men ser at de med stort hell er brukt som dette tidligere. Nå derimot ser det ikke ut til at det brukes veldig i den retningen så om jeg får noe av dette gjenstår jo å se i morgen

Men, jeg lurer på erfaringene dine, du som har eller tidligere har gått på noen av disse. Hvordan er erfaringene dine ifht røykeslutt?

Jeg er ikke direkte tykk (BMI 27)  men kunne meget vel gått ned 10 kg også og bla Wellbutrin er kjent for å hjelpe med vektnedgang?

Jeg er egentlig veldig lite glad i å ta piller av noe slag men er veldig villig til å prøve noen så lenge de kan hjelpe meg med røykslutt og gjerne også vektnedgang-

Setter således veldig pris på din erfaring med dette

Ps. Jeg lider ikke av depresjon eller andre lign.sykdommer

Takk :)

Anonymkode: 4688a...95a

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som er fortsettelse på røykelsluttråden under. Jeg ble anbefalt å be om Wellbutrin av noen og det takker jeg veldig for. Jeg har tidligere lest om disse tablettene over og vil ta en telefon til legen min i morgen for en prat

Champix er noe jeg selv ville anbefalt andre og som jeg også har resept liggende på selv. Men disse ble i 21/22 tatt av markedet (for mye kreftfremkallende stoffer) og de skulle vært tilbake flere ganger etter det og nå igjen i siste kvartal av 24. De har dog ikke kommet

Disse over er ikke rene røykesluttmedisiner men ser at de med stort hell er brukt som dette tidligere. Nå derimot ser det ikke ut til at det brukes veldig i den retningen så om jeg får noe av dette gjenstår jo å se i morgen

Men, jeg lurer på erfaringene dine, du som har eller tidligere har gått på noen av disse. Hvordan er erfaringene dine ifht røykeslutt?

Jeg er ikke direkte tykk (BMI 27)  men kunne meget vel gått ned 10 kg også og bla Wellbutrin er kjent for å hjelpe med vektnedgang?

Jeg er egentlig veldig lite glad i å ta piller av noe slag men er veldig villig til å prøve noen så lenge de kan hjelpe meg med røykslutt og gjerne også vektnedgang-

Har du prøvd å slutte uten hjelpemidler? Siden du er så opptatt av at du må ha medisiner eller andre hjelpemidler for å greie det. Det kan jo hende du klarer det helt uten også. :) 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan sterkt anbefale å prøve Wellbutrin såfremt du ikke har en angstlidelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...