Gå til innhold

Vil lykkepiller hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Livet mitt er på kort tid blitt snudd på hodet, med økt angst og depresjon som resultat. 
Vet jeg MÅ endre på mye og er i gang, men er også så dårlig at stegene videre blir hardere og hardere. 
Har fått lykkepiller av legen, men redd for å starte. Vil slike hjelpe selv når man må endre på mye annet?

Anonymkode: d18bb...bac

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489414-vil-lykkepiller-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler det vrenger seg litt i meg av ordet/begrepet "lykkepiller". Blir nesten litt irritert. Det ordet der trodde jeg også var veldig avleggs siden jeg aldri hører eller leser om noen som kaller antidepressiva for det lenger. Hvorfor ikke kalle det for det det er? 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beklager begrepet «lykkepille», vet det er SSRI eller antidepressiva som er teknisk riktig. Tror ikke de gjør en lykkelig. 
For prøve, er redd bivirkninger, men de tar vel en stund før de virker. 

Folk reagerer ulikt på det, men det tar for de fleste 2-4 uker før en merker effekt. For meg hjalp det veldig etter 3 uker. Men ved oppstart fikk jeg ekstrem angst som bivirkning og hadde det helt jævlig i 3 uker. Hadde høy angst hele tiden, og var sengeliggende. Jeg hadde panikk anfall 20 ganger pr dag. Et reint helvete. Men tvang meg opp og ut, eneste tiden på døgnet jeg fikk fred var på kvelden. Det skal sies at du kan få Sobril under opptrapping, det fikk ikke jeg info om når det sto på. Men det var verdt det. Etter 3 uker var angsten 100% borte 

Anonymkode: 1a5b2...6e3

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Livet mitt er på kort tid blitt snudd på hodet, med økt angst og depresjon som resultat. 
Vet jeg MÅ endre på mye og er i gang, men er også så dårlig at stegene videre blir hardere og hardere. 
Har fått lykkepiller av legen, men redd for å starte. Vil slike hjelpe selv når man må endre på mye annet?

Er du over 50? 

Anonymkode: 0c639...5b8

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Beklager begrepet «lykkepille», vet det er SSRI eller antidepressiva som er teknisk riktig. Tror ikke de gjør en lykkelig. 

Du blir ikke "lykkelig" av de, men de hjelper mot depresjon og du føler deg bedre. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En bivirkning er at du mister sexlysten, og for menn mister de evnen til å ha sex. Så er  det vektoppgang. 

AnonymBruker
erik123 skrev (21 minutter siden):

En bivirkning er at du mister sexlysten, og for menn mister de evnen til å ha sex. Så er  det vektoppgang. 

Igjen generaliserer du. Som flere har sagt til deg før så trenger ikke det du opplever gjelde for alle. 

Anonymkode: 53487...10f

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (27 minutter siden):

Nei og nei og nei. Min mann har sexlyst og evne, jeg har selvstendig og evne. Og de fleste ssri gir ikke Vektoppgang. Men man føler seg bedre og da spiser man ofte mer.

Anonymkode: 6124b...748

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei og nei og nei. Min mann har sexlyst og evne, jeg har selvstendig og evne. Og de fleste ssri gir ikke Vektoppgang. Men man føler seg bedre og da spiser man ofte mer.

For meg var det katastrofe ingen sexlyst (kanskje ikke så viktig) ingen reisning og solid vektoppgang. Så det var ikke bra i det hele tatt. Flere med samme erfaring. Cipralex og Efexor  gir vektoppgang. Ganske mye også.

AnonymBruker
erik123 skrev (18 minutter siden):

For meg var det katastrofe ingen sexlyst (kanskje ikke så viktig) ingen reisning og solid vektoppgang. Så det var ikke bra i det hele tatt. Flere med samme erfaring. Cipralex og Efexor  gir vektoppgang. Ganske mye også.

Mannen går på cipralex, jeg efexor, ingen vektoppgang på noen av oss.Begge de er rimelige nøytrale vektmessig, så da gjelder det deg, ikke det fleste.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mannen går på cipralex, jeg efexor, ingen vektoppgang på noen av oss.Begge de er rimelige nøytrale vektmessig, så da gjelder det deg, ikke det fleste.

Skjønner at du ikke hører på fornuft. Bare troller om at det ikke gir vektoppgang, når det står på pakningsvedlegget. Snakk om å være sta. Og hvorfor skulle det bare gjelde meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...