Gå til innhold

Antipsykotika fordi jeg klikker snart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Man må få en diagnose først.

Anonymkode: 82eac...463

Risperdal og antipsykotika har mange indikasjoner vel? Jeg har psykosymptomer uansett men ikke derfor jeg skal ha det. 

Anonymkode: d058f...699

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Risperdal og antipsykotika har mange indikasjoner vel? Jeg har psykosymptomer uansett men ikke derfor jeg skal ha det. 

De har ikke mange indikasjoner. Risperdal er schizofreni og mani.

Uansett må du ha en diagnose som tilsier du må ha en medisin

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har ikke mange indikasjoner. Risperdal er schizofreni og mani.

Uansett må du ha en diagnose som tilsier du må ha en medisin

"Schizofreni. Moderate til alvorlige maniske episoder i forbindelse med bipolare lidelser. Korttidsbehandling (opptil 6 uker) av vedvarende aggresjon hos pasienter med moderat til alvorlig Alzheimers demens, som ikke responderer på ikke-farmakologisk behandling, og når det er risiko for selvskading eller skade av andre. Symptomatisk korttidsbehandling (opptil 6 uker) av vedvarende aggresjon ved utagerende atferd (conduct disorder) hos barn fra 5 år og ungdom med under middels intellektuell funksjon eller mental retardasjon diagnostisert iht. DSM-IV kriterier, hvor alvoret av aggressiv eller annen destruktiv atferd krever farmakologisk behandling"

Jo mange indikasjoner. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg klarer ikke å ta medisiner uansett pga noe så det blir veldig vanskelig. 

Hvorfor spør du hvilke medisiner du skal be om når du sier at du ikke klarer ta noen medisiner?

Anonymkode: 3a9bc...7c9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Schizofreni. Moderate til alvorlige maniske episoder i forbindelse med bipolare lidelser. Korttidsbehandling (opptil 6 uker) av vedvarende aggresjon hos pasienter med moderat til alvorlig Alzheimers demens, som ikke responderer på ikke-farmakologisk behandling, og når det er risiko for selvskading eller skade av andre. Symptomatisk korttidsbehandling (opptil 6 uker) av vedvarende aggresjon ved utagerende atferd (conduct disorder) hos barn fra 5 år og ungdom med under middels intellektuell funksjon eller mental retardasjon diagnostisert iht. DSM-IV kriterier, hvor alvoret av aggressiv eller annen destruktiv atferd krever farmakologisk behandling"

Jo mange indikasjoner. 

Nå skrev mennesket her inne. Da utgår ekstremt mange av de indikasjonene.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? Nei, at du ikke er under 5 år, dement eller utviklingshemmede.

Mener du at mennesker med lettere psykisk utviklingshemming ikke kan skrive liksom? Man kan da det. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva slags skal man be om. Ikke si at det er de som skal bestemme fordi de sitter der bare og glaner og har 0 kompetanse. Kan man ta risperdal bare ved behov sånne dråper? 

Du må snakke med legen om dette. 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Du må snakke med legen om dette. 

Jeg har en veldig giddaløs lege som ikke gjør noen ting. Bare sitter å ser på at jeg blir dårlig. Så er derfor jeg må selv finne ut hva jeg trenger og det evt jeg ikke. Hjalp risperdal mot aggresjonen din? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har en veldig giddaløs lege som ikke gjør noen ting. Bare sitter å ser på at jeg blir dårlig. Så er derfor jeg må selv finne ut hva jeg trenger og det evt jeg ikke. Hjalp risperdal mot aggresjonen din? 

Få deg ny fastlege

Anonymkode: dbd8c...189

stjernestøv
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ok. Det var en rar lege. Jeg har aldri harr aggresjon. Men du kan jo ikke bare be om en medisin og få det? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men hvorfor spør du etter medisiner når du selv sier at du ikke klarer ta medisiner?

Anonymkode: 3a9bc...7c9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...