Gå til innhold

Piercing som hjelper mot angst, jeg er skeptisk.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Kom over en video på TikTok av sånn naturmedisin klinikk på Lillestrøm som gir piercing som umiddelbart fjerner angst. Sier de da. Jeg ble nesten litt sint av å se på det. Det høres ut som det virket veldig godt på de som tok det. Og det er bra, men hva tenker dere her inne om å reklamere at piercinger skal være en slags quick fix mot angst. Jeg må si jeg er veldig skeptisk og i mot det. Det koster visst 4000-5000kr har jeg lest i kommentarene. Og føler det nesten er svindel fra mennesker som er sårbare. Og hvordan vet vi i det hele tatt om noen av disse pasientene kan ha potensielt en psykoselidelse eller vrangforestillinger som kan blir mye verre av sånt?

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten skrev (6 minutter siden):

Ser nå at det går dypere enn bare angst, de mener å kunne kurere migrene og spiseforstyrrelser🙄

Så bra, regner med de har garanti da, eller at man får pengene tilbake hvis det ikke fungerer.

Endret av psykedeliker

Annonse

Den forsvunne diamanten skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig i det, hvorfor får de lov å holde på med det? Er det lov?

Er vel litt i samme gate som de som selger magisk vann, sukkerpiller og diverse ladida som de mener skal fungere mot alt. Det er ikke ulovlig, men i mine øyne fryktelig uetisk. Har en mor som har brukt masse penger på det der hele livet, også på oss ungene og jeg kan love at ingenting fra fotsoneterapi til sukkerpiller og healing holdt det det lovte.

Det er ikke ulovlig å tilby alternativ behandling.

Endret av hattifnattus
Den forsvunne diamanten
hattifnattus skrev (10 minutter siden):

Er vel litt i samme gate som de som selger magisk vann, sukkerpiller og diverse ladida som de mener skal fungere mot alt. Det er ikke ulovlig, men i mine øyne fryktelig uetisk. Har en mor som har brukt masse penger på det der hele livet, også på oss ungene og jeg kan love at ingenting fra fotsoneterapi til sukkerpiller og healing holdt det det lovte.

Det er ikke ulovlig å tilby alternativ behandling.

Oja ok, ja det er vanskelig å få gjort noe med det da. Men er enig det er uetisk.

AnonymBruker

Det er nok placebo effekt. Hvis noen føler det hjelper så er det jo bare å kjøre på! Det koster 500 kr, han gir ingen garanti men sier mange har følt bedring. Det samme med refleksolog, healer og alternativ begandling. Det er ikke vitenskapelig bevist men noen merker forbedring. 
Han sier ikke at han kan kurere angst og migrene, han sier at mange føler seg bedre etter behandling. For mange hjelper det ikke, men for noen hjelper det. Er jo verdt å prøve hvis ikke annet funker? Er jo frivillig det. Ikke alltid en psykolog virker heller 

Anonymkode: eb387...a97

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...