Gå til innhold

Hvordan gikk det å kjøre i dag?

Anbefalte innlegg

Synes det var skikkelig guffent å kjøre i dag. Vanskelig å se kanten av veien, eller se noe i det hele tatt pga snøfall midt imot, redd for å skli ut i hver minste sving, skli bakover i oppoverbakke eller å komme over i motsatt kjørefelt eller bli truffet av noen fra andre felt. Kjørte som en snegle og skvatt til flere ganger fordi jeg følte jeg skled. Ene barnet mente det dannet seg lang kø bak oss fordi jeg kjørte så sakte. Et kvarters lite stresshelvete. Landevei og tettbygd strøk. Heldigvis ikke motorvei men en del svinger og smale veier, samt bakker. Må egentlig ikke bruke bil til egen jobb, men trenger bil for å få levert barn. Går ingen buss som rekker skolen pga annet skoledistrikt. Er det helt feil å la dem være hjemme i morgen pga været??? Kjennes bare så ugreit og utrygt ut. 

- hvordan var det der du kjørte og er det et alternativ for deg å la bilen stå i morgen? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489434-hvordan-gikk-det-%C3%A5-kj%C3%B8re-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært snø siden nyttårsaften hos meg. Kommet over 1 meter med snø her. Kjører rolig og fornuftig, en skal kjøre etter føret. Hvis du føler du kjører for sakte, så er det bare å kjøre på busslomma, og la bilene kjøre forbi. Det gjør jeg hvis jeg opplever det. Ikke alle som kjører etter forholdene, og da går det jo gærnt. 

Anonymkode: 03188...2b7

Jeg skulle ha bilen på EU kontroll i morgen og siden det er meldt verre kjøreforhold i morgen, så kjørte jeg bilen opp i dag tidlig. Litt etter 14 så ringte de fra verkstedet å sa at bilen var ferdig.  Så da dro jeg å hentet den. Turen på morgenen opp til verkstedet gikk greit, selvom det var dårlig brøytet på småveiene. Litt verre var det på vei hjem.  Hovedveien var grei nok, men de mindre veiene var dårlig framkommelig. Kom meg greit hjem da. Godt å være ferdig med dette. I morgen regner jeg med at det blir hjemmedag. Er jo meldt regn i morgen. I min ungdom syntes jeg det var gøy å kjøre på glatta, men har blitt litt mer pinglete med åra.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har vært snø siden nyttårsaften hos meg. Kommet over 1 meter med snø her. Kjører rolig og fornuftig, en skal kjøre etter føret. Hvis du føler du kjører for sakte, så er det bare å kjøre på busslomma, og la bilene kjøre forbi. Det gjør jeg hvis jeg opplever det. Ikke alle som kjører etter forholdene, og da går det jo gærnt. 

Anonymkode: 03188...2b7

Har vært snø her og siden da men i dag snødde det rett bortover og man sank ned på siden av veien fordi man ikke så kantene og så er det litt spennende å se om dekka holder kursen i hver sving... torde ikke stoppe for å slippe noen forbi. Så jo ikke hvor jeg kunne stoppe engang 😆

Adeie skrev (2 timer siden):

Det aller morsomste når det snør isete som nå er alle sensorer på bilen. Piper greit en stund kan man si😅

Å? Piper bilen av snø? Det gjør ikke min, sett bort fra når jeg faktisk holder på å rygge inn i en snøfonn. 

krøll9 skrev (11 timer siden):

Har vært snø her og siden da men i dag snødde det rett bortover og man sank ned på siden av veien fordi man ikke så kantene og så er det litt spennende å se om dekka holder kursen i hver sving... torde ikke stoppe for å slippe noen forbi. Så jo ikke hvor jeg kunne stoppe engang 😆

Å? Piper bilen av snø? Det gjør ikke min, sett bort fra når jeg faktisk holder på å rygge inn i en snøfonn. 

Piper når sensorene blir fulle av snøis. Fester seg godt på de.

Dorthe skrev (19 timer siden):

Jeg så i avisen at det ikke var brøytet på E6 ut av Oslo og nordover.  Men hvem står egentlig ansvarlig for det?

Så vidt jeg vet er det Statens Veivesen som har ansvaret for motorveiene og riksveiene (hvor nå grensene for sistnevnte går) og kommunene for mindre veier.

Endret av Ekstra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...