Gå til innhold

Hva syns dere om all snøen?

Anbefalte innlegg

Personlig så liker jeg snø veldig godt. Liker å gå på ski og kose meg. Men når det blir så store mengder så syns jeg det blir for mye. Verste er jo om det går utover liv og helse. Liker snøen ligger en stund. Hva syns dere om snøen som er kommet og som er på vei?

Anonymkode: 14272...35b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489435-hva-syns-dere-om-all-sn%C3%B8en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Jeg hater glatta og når det skifter mellom snø og regn, som gjerne gjør at det blir holke.  Kunne bare snøen ha blitt liggende til det ble vår. 

Ja jeg liker heller ikke glatten, når det blir mildt og regnet kommer, så går en med hjertet i halsen for å ikke falle. Ja la snøen bli liggende til våren, men tviler på det skjer.

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg synes vestlendinger klager mye. Hele facebooken er jo full av klaging jo. Skulle tro de ikke har sett snø før. Jeg ser ut av bildene at det er da ikke sååå mye. 

Enig, og det samme gjelder for sør- og østlandet. Gjetter snøfallet er hovedsak på nyheter i dag ettersom det har snødd sør for Dovre nå 😄

Her i Midt-Norge ligger det nesten en meter i sentrum nå, og meteorologer snakker om at vi må tilbake til 1958 for å ha et tilsvarende kraftig snøfall. Heldigvis har det ikke blitt saltet men brøytet, og folk går på ski i sentrum. Koselig ☺️ 

Annonse

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 minutt siden):

Enig, og det samme gjelder for sør- og østlandet. Gjetter snøfallet er hovedsak på nyheter i dag ettersom det har snødd sør for Dovre nå 😄

Her i Midt-Norge ligger det nesten en meter i sentrum nå, og meteorologer snakker om at vi må tilbake til 1958 for å ha et tilsvarende kraftig snøfall. Heldigvis har det ikke blitt saltet men brøytet, og folk går på ski i sentrum. Koselig ☺️ 

Vi hadde mer snø både i fjor og i forfjor, enn det jeg ser dere har i midt- Norge nå, men det skal sies at det var på hytta på fjellet da 😀  Jeg elsker det. 

Jeg er vokst opp i midt- Norge og husker vintre hvor det var met snø enn dette. Nei, man må bare tilbake til 80 og 90- tallet. 

Ja, det kommer nok på nyhetene om trafikkstasjonen i Oslo. Det kjører en del biler, busser, ambulanser osv der. Det er mange som ikke forstår at trafikken er en helt annen. Kan liksom ikke helt sammenlignes med barndomsbygda mi, hvor du ser en bil i timen :)

Nicklusheletida skrev (32 minutter siden):

Jeg synes vestlendinger klager mye. Hele facebooken er jo full av klaging jo. Skulle tro de ikke har sett snø før. Jeg ser ut av bildene at det er da ikke sååå mye. 

Nå er det faktisk rundt 1 meter med snø her på vestlandet. Det har ikke vært så mye snø på mange år. Var mer snø da jeg var barn. Men har vært mindre snø her i mange år. 

Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

Jeg er vokst opp i midt- Norge og husker vintre hvor det var met snø enn dette. Nei, man må bare tilbake til 80 og 90- tallet. 

Det stemmer for bydelene litt i høyden og for marka-områdene rundt byen, men ikke for sentrum :) Det er ikke vanlig at det kommer en meter ila to dager her, jeg kan heller ikke komme på at det har kommet så mye snø på så kort tid i sentrum som nå, og jeg har bodd her i over 25 år. Det var imidlertid vanlig i hjembyen min da jeg var lita.

Håper snøen blir liggende jeg også, og at ikke mildvær omdanner snøen til sørpe…  

Endret av Kayia
Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Vi hadde mer snø både i fjor og i forfjor, enn det jeg ser dere har i midt- Norge nå, men det skal sies at det var på hytta på fjellet da 😀  Jeg elsker det. 

Ja, det kommer nok på nyhetene om trafikkstasjonen i Oslo. Det kjører en del biler, busser, ambulanser osv der. Det er mange som ikke forstår at trafikken er en helt annen. Kan liksom ikke helt sammenlignes med barndomsbygda mi, hvor du ser en bil i timen :)

Ja var mer snø her på 80 og 90 tallet.

Jeg liker snø jeg, men store snømengder i kombinasjon med sterk vind medfører mange farlige situasjoner.  Mange trær blåser over ende, og flere personbiler er truffet, til og med en renovasjonsbil kjørte rett inn i et tre som veltet på en av hovedveiene her. Mange husstander hat vært uten strøm i 7-8 timer nå, bare et par hundre meter fra oss, på grunn av trær over strømlinjene.

Jeg hadde hjemmekontor i dag, og skal trolig ha det i morgen og. 

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Jeg liker snø jeg, men store snømengder i kombinasjon med sterk vind medfører mange farlige situasjoner.  Mange trær blåser over ende, og flere personbiler er truffet, til og med en renovasjonsbil kjørte rett inn i et tre som veltet på en av hovedveiene her. Mange husstander hat vært uten strøm i 7-8 timer nå, bare et par hundre meter fra oss, på grunn av trær over strømlinjene.

Jeg hadde hjemmekontor i dag, og skal trolig ha det i morgen og. 

Nettopp. Her på Sørlandet er det en blandet fornøyelse selv om man liker snø. Det er snøfokk så du omtrent ikke ser en meter foran deg, og det dannes høye skavler. Sånn kan det bli ganske slitsomt faktisk. Og det er ikke pysete å klage over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...