Gå til innhold

Tips til gode oppskrifter med laks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøper ferske lakseskiver (ikke fileer), ferdk timian, appelsin, hvitløk og chalottløk.

Legger lagvis i langpanne med litt vann i bunnen:

Først en stor tykk appelsinskive, så lakseskive, hvitløsbiter, så en appelsinskive på topp. Tar timianen i panna med chalottløken i tykke skiver. Salt og pepper.

Kjempesaftig og godt men syrlig smak som passer laksen utmerket.

Bon apetit ✌️

Vi hadde laks i dag og som den slasken av en husmor jeg er så ble det såre enkelt - tok laksebitene opp fra fryseren, la dem i kokende vann og skrudde ned plata så de bare sto og trakk en god stund. Skrelte en søtpotet og delte i små biter + et par never rosenkål delt i fire, kokte til det var mørt (ok, det ble i overkant mørt...). Helte vannet av grønnsakene tilsatte salt, pepper og en smørklatt, satte på lokket og ristet kasserollen så det blandet seg godt. Hadde en smørklatt på laksen + masse sitronpepper som jeg synes er godt til fisk. That's it. :) Mannen var også fornøyd.

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mangosalsa (Oppkuttet mango i små terninger, finhakket rødløk, chili, lime og koriander) gjør laksemåltidet til en fest! Ris til, eller kutt opp en avocado og ha oppi salsaen, så blir du mett. 

Anonymkode: f7e49...d75

Enig! Mangosalsa er friskt og godt.

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 time siden):

Vi hadde laks i dag og som den slasken av en husmor jeg er så ble det såre enkelt - tok laksebitene opp fra fryseren, la dem i kokende vann og skrudde ned plata så de bare sto og trakk en god stund. Skrelte en søtpotet og delte i små biter + et par never rosenkål delt i fire, kokte til det var mørt (ok, det ble i overkant mørt...). Helte vannet av grønnsakene tilsatte salt, pepper og en smørklatt, satte på lokket og ristet kasserollen så det blandet seg godt. Hadde en smørklatt på laksen + masse sitronpepper som jeg synes er godt til fisk. That's it. :) Mannen var også fornøyd.

Jeg laget sei med rømmesaus I dag. Stekte løk, sopp og sei på stekepanna. En boks lettrømme blandet i dette på slutten av steketiden. Ovnsbakte gulerøtter, brokkoli og asparges. Kjempegodt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...