Gå til innhold

Syke i fengslene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Utmerket orddeling på dyssosial personlighetsforstyrrelse! Dyssosial pf er den mest hetsede personlighetsforstyrrelsen. Så fort man gjør noe ulovlig eller kriminelt så får man den stemplet. 

Anonymkode: 0a38f...026

Selvfølgelig er dyssosial personlighetsforstyrrelse de mest mislikte. De som har dette er voldelige kriminelle mennesker uten anger. 

Anonymkode: de1c1...3ea

Fortsetter under...

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 7.31):

Kommer der som følge av nedbygging av psykiatrien? Da med tanke på at det blir flere psykisk syke gående ubehandlet som følge av samtykke kompetanse?

Eller er det slik at folk som vil ha behandling, ikke får og i desperasjon utøver vold?

Anonymkode: de1c1...3ea

Jeg vet ikke. Jeg blir fulgt av vektere som bistår med følgetjenester på kollektivknutepunkt, for oss som trenger det, og da kommer vi i snakk om deres virke. De har bl.a. måttet bemanne litt opp noen steder i landet, av egen sikkerhet og for å kunne håndtere økende oppdrag og utagering. Jeg spurte en av de for få dager siden hva de selv så var årsaken, og de så økt rusbruk og psykisk sykdom. Jeg tenker at økende bekymring for egen økonomi, gjør det ikke bedre...

AnonymBruker

Når folk begår kriminelle handlinger har de ingen andre å skylde på enn seg selv. Man kan ikke peke på psykisk helsevern, politikere, eller nav når de begår straffbare handlinger. Kriminelle må slutte å fraskrive seg ansvar for egne handlinger. 
Det klassiske er at de har hatt en vond barndom, mobbet, ikke fått nok hjelp og den sutringen der. De vil sette seg i en offer rolle der det er synd på de. Slike folk er ofte tøffe i trynet, masse tatoveringer, skal virke sterke. Dette er de svakeste av de svakeste i samfunnet. De har ingen selvtillit, de vil være offer og de er nobody! Alt de gjør er andres feil. De kan bare sitte i fengsel slik at samfunnet får være en tryggere plass for oss andre. Dette er valg de har tatt selv. Helt selv! Ingen andres ansvar 

Anonymkode: b8f75...832

nachnoo skrev (17 minutter siden):

Dere bør se denne serien. To episoder er en historie.

Unnskylder ikke kriminalitet, men beskriver godt hvorfor noen har klart økt risiko for å bli kriminelle.

https://www.imdb.com/title/tt17605198/

Er det denne?

https://www.netflix.com/no/title/81674806

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...