Gå til innhold

Koffein og Metex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går på en medisin mot revmatisk sykdom. Det er en cellegift som i behandling av revmatisk blir brukt i svært små doser for å dempe immunsystemet, da jo leddgikt er en autoimmun sykdom.

I pakningsvedlegg står det under administrering at man ikke skal innta store mengder koffeinholdig drikke når man tar Metex.

Metex tas fast 1 dag i uken og har en halveringstid på 6 timer. Så hva når 30 timer har passert? Kan man da ta så mye koffein drikke man vil?

Ingen i poliklinikker jeg følges opp av har tatt opp eller advart meg om koffein og jeg har fått 1 hel time med informasjon om Metex, hos sykepleier der.

Etter det jeg har googlet meg frem til er det påvist at Metex kan gi forsinket nedbrytning av koffein, ikke motsatt. Jeg spurte også revmatolog om dette og hun kjente ikke til det men søkte det opp på en nettside fôr revmatolog i at det ikke var noe stort problem. Men at man ikke burde innta altfor store mengder. Men de hadde ikke vært borti noen som hadde problemer med det. Så ut av luften sa hun jeg kunne drikke ett par kopper kaffe om dagen da. Men må jeg tøyle meg de andre døgnene jeg ikke er ny medisinert av Metex ? Den settes jo som sagt kun en dag i uken.

Det er ingen som kan svare meg hvor mye koffein jeg kan innta og det frustrerer meg.
Revmatolog kunne jo ikke komme opp med noe annet en en kvalifisert gjetning. 

Anonymkode: 8db69...f9b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489450-koffein-og-metex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...