Gå til innhold

OVD vs schizofreni.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
AnonymBruker
nachnoo skrev (På 8.1.2025 den 11.28):

I dette tilfellet er jeg rimelig sikker. Grunnlidelsen her er schizofreni. Ca 25% av de med schizofreni har også alvorlige tvangssymptomer. Det er ikke vanlig å diagnostisere det som OCD, men kun beskrive det som schizofreni med tvangssymptomer.

Når man har schizofreni med tvang, brukes da ssri i kombinasjon med ap, eller bare ap?

Psykiateren jeg gikk hos før deponerte zoloft 150 mg jeg hadde stått på i 17 år, da han mente jeg ikke hadde noen grunn til å ta det. Tvangstankene ble ikke verre, men jeg har fortsatt mye tvang. Ville en høyere dose ssri enn jeg gikk på være lurt? Eller er AP nok i min situasjon?

Anonymkode: 829b1...84b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man har schizofreni med tvang, brukes da ssri i kombinasjon med ap, eller bare ap?

Psykiateren jeg gikk hos før deponerte zoloft 150 mg jeg hadde stått på i 17 år, da han mente jeg ikke hadde noen grunn til å ta det. Tvangstankene ble ikke verre, men jeg har fortsatt mye tvang. Ville en høyere dose ssri enn jeg gikk på være lurt? Eller er AP nok i min situasjon?

Håper du får svar. Så store smerter og lidelser du har vært gjennom. Du fortjener ro og best mulig behandling. 

Anonymkode: f3ece...afd

nachnoo
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I og med at schizofreni er grunnlidelsen, er AP hovedmedisinen. Etter min erfaring er det noen AP som virker bede på tvang enn andre. Jeg ville valgt risperidon/Risperdal evt Xeplion om en bruker depot.

Hvis en ikke kommer til målet med kun AP, bør en legge til et SSRI og ikke være redd for å gå opp i dose om der er nødvendig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper du får svar. Så store smerter og lidelser du har vært gjennom. Du fortjener ro og best mulig behandling. 

Anonymkode: f3ece...afd

Takk🙂

nachnoo skrev (4 timer siden):

I og med at schizofreni er grunnlidelsen, er AP hovedmedisinen. Etter min erfaring er det noen AP som virker bede på tvang enn andre. Jeg ville valgt risperidon/Risperdal evt Xeplion om en bruker depot.

Hvis en ikke kommer til målet med kun AP, bør en legge til et SSRI og ikke være redd for å gå opp i dose om der er nødvendig.

Takk for svar🙂

Annonse

AnonymBruker

Hvordan få mening og innhold i livet når man sloss med restsymptomer? Jeg har ingen plan om hvordan få ett sosialt liv. Det er ingen foreninger for schizofrene og ingen hobby jeg har som det er mer enn noen lite besøkte nettfora.

Vet ikke hva jeg skal gjøre når foreldrene faller fra. Jeg kommer til å bli en de finner etter å ha ligget død i leiligheten lenge.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan få mening og innhold i livet når man sloss med restsymptomer? Jeg har ingen plan om hvordan få ett sosialt liv. Det er ingen foreninger for schizofrene og ingen hobby jeg har som det er mer enn noen lite besøkte nettfora.

Vet ikke hva jeg skal gjøre når foreldrene faller fra. Jeg kommer til å bli en de finner etter å ha ligget død i leiligheten lenge.

Hva bruker du å gjøre om dagene? Har du en du kan spørre om å gå en liten tur med deg?

Anonymkode: 2b91c...232

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...