Gå til innhold

Hva skjer med de frafalne i føledamemenigheten?

Anbefalte innlegg

psykedeliker

(Inspirert av @Emojis svar i en annen tråd.)

Tro det eller ei, jeg har faktisk prøvd denne trosretningen (i en periode med ekstrem villfarelse i ungdomstiden vel å merke), men fant så raskt tilbake til Sannhetens & De Ubehagelige Faktas Vei at jeg aldri helt fikk klarhet i hva som skjer med de frafalne i menigheten. Blir de ekskommunisert? Våkner de med et hestehode i sengen? Dømmes de in absentia til et opphold på omskoleringsleir med obligatorisk samgråting 8 timer for dagen?

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (4 timer siden):

(Inspirert av @Emojis svar i en annen tråd.)

Tro det eller ei, jeg har faktisk prøvd denne trosretningen (i en periode med ekstrem villfarelse i ungdomstiden vel å merke), men fant så raskt tilbake til Sannhetens & De Ubehagelige Faktas Vei at jeg aldri helt fikk klarhet i hva som skjer med de frafalne i menigheten. Blir de ekskommunisert? Våkner de med et hestehode i sengen? Dømmes de in absentia til et opphold på omskoleringsleir med obligatorisk samgråting 8 timer for dagen?

Kan du stille min nysgjerrighet: Var det her på dol du testet trosretningen for ørten år siden? (Du er selvfølgelig ikke pliktig til å svare om du ikke ønsker, men det vet du vel mer enn godt nok selv.)

Det er ikke alltid motstrid mellom læresetningene i Føledamemenigheten og Sannhetens & DUFV. Dersom man holder valideringen på et moderat nivå, og sørger for klare innslag av realisme, så trenger man ikke å bli helt frafallen fra noen av menighetene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...