Gå til innhold

Trenger ALLE råd til hvordan jeg _endelig_ kan lykkes med å gå ned i vekt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forsøkt å gå ned i vekt siste 5 år da jeg trenger å gå ned 25 kg, men klarer dessverre ikke lykkes. Hovedgrunnen til at jeg ikke lykkes er at jeg har veldig svak viljestyrke og er alt for glad i usunn mat. Og spiser jeg ikke usunt er det ofte jeg spiser for mye... Føler jeg har kommet inn i en ond sirkel jeg ikke klarer komme meg ut av.

Noen som har noen gode råd til meg? Hvordan kan jeg styrke viljestyrken og lykkes med å spise sunnere og mindre?

Anonymkode: f9a90...621

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje «Spis deg fri» opplegget kan være noe å se nærmere på? Har ikke prøvd det selv, men kjenner flere som har hatt stor nytte av å følge rådene og fått motivasjon til å ta grep. 

Du kan jo ta et google-søk og lese om det, eventuelt. 

Anonymkode: 185ad...8a4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje «Spis deg fri» opplegget kan være noe å se nærmere på? Har ikke prøvd det selv, men kjenner flere som har hatt stor nytte av å følge rådene og fått motivasjon til å ta grep. 

Du kan jo ta et google-søk og lese om det, eventuelt. 

Anonymkode: 185ad...8a4

Takk for tips, skal få lånt boken på biblioteket tenker jeg.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har forsøkt å gå ned i vekt siste 5 år da jeg trenger å gå ned 25 kg, men klarer dessverre ikke lykkes. Hovedgrunnen til at jeg ikke lykkes er at jeg har veldig svak viljestyrke og er alt for glad i usunn mat. Og spiser jeg ikke usunt er det ofte jeg spiser for mye... Føler jeg har kommet inn i en ond sirkel jeg ikke klarer komme meg ut av.

Noen som har noen gode råd til meg? Hvordan kan jeg styrke viljestyrken og lykkes med å spise sunnere og mindre?

Jeg er nok over snittet interessert i kosthold og i dag har jeg begynt å lese Johann Hari "Tryllesprøyten", om de nye slankesprøytene. Han skriver også masse om tidligere tiders slankemedisiner og hvordan dagens ultraprosesserte kosthold har ødelagt for mange og hvordan det påvirker kroppene våre. Det er gjort mange mindre forsøk på rotter f.eks. som viser groteske reaksjoner på hvordan de oppfører seg når de får tilgang på mat som har den "perfekte" sammensetningen av fett, sukker og salt og som bare gjør at man vil spise mer og mer og mer. Jeg blir nesten vettskremt av alt vi stapper i oss. Jeg tror det kan være en oppvåkning å bli mer oppmerksom på hva denne maten faktisk gjør med oss og hva som ligger bak det fra produsentenes side. Forhåpentligvis vil det ikke være så fristende etterpå.

Jeg bare begynte å spise halvparten av det jeg spiste før. Gikk ned fra 144kg til 110. 

Gikk opp igjen etter noen måneder, da jeg begynte å spise mer igjen. Veier nå 120 ( er høy og mann). Det er så enkelt som mindre inntak. Jeg er kresen så jeg spiste det samme som før, bare halvparten så mye.

Anonymkode: 02c70...49e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...