Gå til innhold

LA brenner, er det for lite DEI i brannvesenet der (og her?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Brenner i LA, men brannsjefen virker fokusere på DEI og hvor bra det er

https://mustreadalaska.com/l-a-fire-dept-emphasized-equity-and-now-city-burns-under-first-female-lgbtq-command/

Hva tenker dere om dette. Gjør det brannvesenet sterkere/bedre til å kjempe mot flammer, dersom brannmannen har en spesifikk hudfarge eller tiss eller legning, eller er det ting som bør være uvesentlige og den beste brannmannen bør få jobben? I Norge er et mest hetro-hvite-menn som er brannmenn, er det noe vi bør ordne opp i?

Politiet i Norge har fått masse kvinner nå, men ofte blir de stuet bort på kontoret eller plassert på patrulje sammen med en mann, noe som for meg tyder på sexisme hvor en tror at to kvalifiserte kvinnfolk ikke egentlig kan gjøre jobben, og politimannen omtrent er "barnevakt" for frøkena ved siden, og det er helt forferdelig slik bør det ikke være synes jeg. Tyder på toxic masculinity.

Kjør diskusjon !

Anonymkode: 84abf...7b5

Fortsetter under...

Annonse

Synes det et interessant spørsmål. Legning er kanskje mindre interessant men rent fysisk tror jeg flere menn er egnet til en slik jobb enn tilsvarende antall kvinner. Tror kroppslig styrke og fysikk har masse å si her. Noen råskinn av noen kvinner kan sikkert levere og også trives, men tenker ikke at det er noe mål i seg selv å rekruttere kvoter av kjønn inn i brannvesenet. Den som er best egnet bør ta jobben. De fleste av dem er nok menn for den jobben her. Det sier jeg uten problemer, selv om jeg anser meg selv som feminist/opptatt av likestilling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...