Gå til innhold

Behandler tar ikke overspisingen min på alvor fordi jeg ikke spiser nok

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snusmumeriken96 skrev (På 10.1.2025 den 17.20):

Jeg fikk ikke hjelp med det jeg heller. Snakket netttopp med aat om det. Det er fordi jeg ikke overspiser nok, og fordi jeg ikke gjør det hver dag... 

Hva slags hjelp er det du ønsker?

AnonymBruker

Det blir litt slik; jeg spiser mye eller lite, skader meg selv eller gjør dumme ting mot meg selv. Helsevesenet hjelper meg ikke. De sier feil, de gjør feil. Men du selv har ansvar for ditt liv 

Anonymkode: cd370...235

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (På 11.1.2025 den 16.03):

Det er jo ikke det, men om noen år så er det det.

Dette blir litt som å gå til psykiater for å slutte å snuse. Jeg antar du har andre problemer, ellers kan jeg ikke fatte at du har fått time..

Anonymkode: de28e...4f0

snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Du spurte meg hvor høy bmi jeg har og jeg svarte. 

Det var ikke jeg som spurte om din bmi, men du opplyste om den og skrev at du ønsket slankemedisin. Du skjønner selv at ingen fornuftig lege vil gi deg det.

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (3 timer siden):

Nei vanlig bmi

Da har du ikke overspisinglideøse. 

Vi med noen kg ekstra setter veldig pris på mennesker med normal bmi klager på fedme... ( iro ialarm)

Anonymkode: c46b0...6de

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (På 11.1.2025 den 0.59):

Jeg lurer på om du har fått en forventning om at det finnes spesifikk og virksom behandling rettet mot overspisning, noe det vel knapt nok gjør. De fleste som strever med overspisning har andre psykiske vansker i tillegg, så det å få det bedre generelt sett, vil også kunne redusere behovet for overspisning. Det at du fort blir kvalm, viser vel egentlig at kroppen din hjelper deg med å unngå altfor store overspisninger. Det kan hende at du kan få hjelp av fastlegen din mht hvordan unngå videre vektøkning og evt. noe nedgang, hva som er en fornuftig kostplan osv. 

Det er ikke så lett å definere hva som skal utgjøre en overspisningslidelse og hva som mer er  uhensiktsmessige valg og noe man må gjøre mesteparten av  jobben med selv.  Når skal man si at sjokoladespisning er patologisk og når er det noe man selv må velge vekk?

Ja, det er det jeg har trodd - at det finnes spesifikk og virksom behandling rettet mot overspising. Gjør det ikke det? Og så fall hvorfor ikke?

Anonymkode: a5f87...199

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...