Gå til innhold

Ikke spist på mange dager og alt jeg får høre fra helsevesenet er

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags hjelp ønsker du fra helsevesenet? Og hvorfor klarer du ikke å spise?

Men, nei, helsevesenet er ikke tankelesere. Du må fortelle dem hvordan du har det og hvorfor du ikke klarer spise og hva slags hjelp du ønsker av dem.

Anonymkode: 2882c...18b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"gå å ta deg en brødskive". "prøv å spis litt" 

Føler ikke akkurat at de skjønner da. Det er jo hele poenget. At jeg ikke klarer spise akkurat nå. Skjønner de ikke det? 

Anonymkode: 62dcd...064

Kan du forklare din situasjon? Er du så svak og utmagret at det er fare for ditt liv?

Anonymkode: af306...d19

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"gå å ta deg en brødskive". "prøv å spis litt" 

Føler ikke akkurat at de skjønner da. Det er jo hele poenget. At jeg ikke klarer spise akkurat nå. Skjønner de ikke det? 

Hva syntes du helsevesenet burde gjøre?

AnonymBruker

Mat må du ha, og uansett hvor vondt du har det må du spise litt. De hjelper deg med å få til å spise litt. Du får hjelp! Sier de at du kan droppe maten så gir de ikke hjelp! Det er ditt liv og ditt ansvar å ta vare på deg 

Anonymkode: f75b5...68a

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Jeg synes de bør gjøre mer enn å bare si det.

Hva skal de gjøre da? Lage mat til en som ikke vil ha mat? Ta må jo si hva hun trenger og ønsker. Næringsdrikk kan hjelpe på i en periode 

Anonymkode: f75b5...68a

AnonymBruker

Jeg fikk spisevakt, dvs en dust satt å så på meg og jeg fikk ikke gå før brødskiva eller gryteretten var spist opp. Det kunne ta en time eller to og det hjalp ikke at jeg brakk meg. 

Dette var på 90 tallet da på et psykehjem og jeg spiste ikke noe, og var mager.

Anonymkode: d15c5...1b3

AnonymBruker

Terskelen for å gi sondenæring på tvang er høy og krever svært lav bmi. Mao har helsevesenet svært lite handlingsrom for å mate noen som ikke vil ha mat. Å spise er ditt eget ansvar. Det er i tillegg enormt infantilt å sulte for å få oppmerksomhet eller pleie følelser på noe vis og vente at helsevesenet skal lage drama og lege inn store ressurser. 

Anonymkode: 24f96...68a

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Terskelen for å gi sondenæring på tvang er høy og krever svært lav bmi. Mao har helsevesenet svært lite handlingsrom for å mate noen som ikke vil ha mat. Å spise er ditt eget ansvar. Det er i tillegg enormt infantilt å sulte for å få oppmerksomhet eller pleie følelser på noe vis og vente at helsevesenet skal lage drama og lege inn store ressurser. 

Anonymkode: 24f96...68a

Det er ikke slik at folk gjør det for å skape drama. Å ikke ha appetitt er tydeligvis noe mange ikke skjønner seg på, og det er mange grunner til at man ikke spiser. For en holdning du har…

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke slik at folk gjør det for å skape drama. Å ikke ha appetitt er tydeligvis noe mange ikke skjønner seg på, og det er mange grunner til at man ikke spiser. For en holdning du har…

Har man ikke apetitt klarer man å dytte i seg mat. Her er det snakk om sykdom ikke det å ikke ha apetitt.

Anonymkode: a7510...9db

stjernestøv
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har man ikke apetitt klarer man å dytte i seg mat. Her er det snakk om sykdom ikke det å ikke ha apetitt.

Det er ikke lett å dytte i seg mat når man ikke har appetitt, det ser jeg på mine foreldre. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Det er ikke lett å dytte i seg mat når man ikke har appetitt, det ser jeg på mine foreldre. 

Nå går det på vilje. Eldre mennesket har sjeldent den viljen der. Mange føler seg ferdig med livet når de passerer en alder og har ikke lengre vilje til å ta vare på seg selv.

Men igen som sier det er lett. Men noen ting MÅ man for å leve

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå går det på vilje. Eldre mennesket har sjeldent den viljen der. Mange føler seg ferdig med livet når de passerer en alder og har ikke lengre vilje til å ta vare på seg selv.

Ok. jeg har sagt de må spise hvis de vil leve, likevel er det lite de spiser. Vet ikke hvordan det er med spiseforstyrrelser men sikker ikke lett å spise da heller. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har alvorlig depresjon og viljen til å leve er like liten der som hos de eldre. 

Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har alvorlig depresjon og viljen til å leve er like liten der som hos de eldre. 

Ts

Ok. Du bestemmer jo selv. 

Anonymkode: 6c506...d5d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...