Gå til innhold

Ikke spist på mange dager og alt jeg får høre fra helsevesenet er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

"gå å ta deg en brødskive". "prøv å spis litt" 

Føler ikke akkurat at de skjønner da. Det er jo hele poenget. At jeg ikke klarer spise akkurat nå. Skjønner de ikke det? 

Anonymkode: 62dcd...064

De gangene jeg har hatt perioder med nedsatt appetitt i depressive perioder, har jeg merket meg gjennom tidene at for meg virker det å gå tilbake til helt enkel mat. Den maten jeg fikk servert daglig i barnehagen. Det var brødskive med leverpostei. Deretter kan det f.eks. gå forsiktig videre til toast. I blant noen form for grøt... Og da har det til sist ordnet seg etter en tid... Hva som ev. fungerer for deg, er vanskelig å si, men se om du kan starte med noe du liker?

Sørg i det minste for å få i deg drikke som juice, melk og ev. sukkerholdig brus.

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok. Du bestemmer jo selv. 

Anonymkode: 6c506...d5d

Depresjon er ikke et valg. 

Mener du at de som ikke jobber pga depresjon også bare kan bestemme seg for å jobbe? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Depresjon er ikke et valg. 

Mener du at de som ikke jobber pga depresjon også bare kan bestemme seg for å jobbe? 

Nå er det stor forskjell å dytte inn en bot brødskiver eller drikke næe8ngsdrikk enn å gå på jobb. Nå klarer du å sitte på nett og skrive, da evner du å løfte opp hendene å dytte noe inn i trynet. Såpass ærlig får man være. Man må ikke ha apetitt for å spise, man spiser fordi man må. 

Anonymkode: a7510...9db

FjellOgDalar

De periodene jeg fikk elendig matlyst av depresjon holdt jeg meg til mat som er lett å få ned, og som jeg vet at jeg egentlig liker. Yoghurt, bær, melon, suppe, havregrøt, egg, knekkebrød med ost, paprika og en god slant smør, avokado... Det hjelper ikke om man skal tvinge i seg mat som kjennes helt uoverkommelig eller som man ikke liker.  Man bør passe på at man ikke utvikler noen mangler pga. dårlig matlyst over tid, dette kan sjekkes med blodprøver. 

I perioder hvor jeg av ulike årsaker har hatt problemer med å klare å spise (nok), så har jeg tatt næringsdrikker. Jeg tåler å miste noen kilo, men ikke så mange, og jeg vil ikke være slapp og svimmel. Alt blir mye verre da. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...