Gå til innhold

Tinderdating: Rødt flagg at mannen tjener under 700.000?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er sant, norske kvinner har denne mentaliteten. En skal få alt av staten, pluss at mannen skal ha god inntekt på toppen, i praksis skal en være en dronning

Hvordan dette regnestykket skal gå opp, med mindre alle skal ha dele samme menn, vet jeg ikke, men tror ikke de tenker så langt disse dronningene.

Anonymkode: 457a3...a61

Det tok lang tid (jeg tror vi snakker flere år) før jeg fant ut hva mannen min tjente den gangen vi møttes (vi var i slutten av 30-årene begge to). Hovedsaken for meg er at han er flink med de pengene han har og ja, det er klart det er greit at han har såpass at han ikke trenger å snu på hver krone. For meg har det uansett alltid vært viktig at jeg kunne forsørge meg selv.

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Det tok lang tid (jeg tror vi snakker flere år) før jeg fant ut hva mannen min tjente den gangen vi møttes (vi var i slutten av 30-årene begge to). Hovedsaken for meg er at han er flink med de pengene han har og ja, det er klart det er greit at han har såpass at han ikke trenger å snu på hver krone. For meg har det uansett alltid vært viktig at jeg kunne forsørge meg selv.

Har dere ikke delt økonomi?

Anonymkode: 66106...908

Alltid tjent mer enn mannen. Går helt fint. Han føler seg ikke mindre mann, og jeg føler meg ikke bedre enn han. 

Det som er rødt flagg er om man aldri jobber som frisk. Noen få mennesker er allergiske mot arbeid og de bør man holde seg unna.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo. :) Men det har vel alle i begynnelsen av et forhold uansett? Det tok jo 14 år før vi ble samboere, så det er klart vi ikke hadde felles økonomi den gangen.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg og mannen har vært samboere i 12 år og har fremdeles ikke felles økonomi.

Han tjener heller ikke over 700.000 og majoriteten av menn i mitt liv tjener under det og har null problem i å skaffe seg dame. Mulig det er mer et Oslo-fenomen men her i Nord så gir vi f. 

Anonymkode: 74dc7...dc4

Nicklusheletida

Hva influensere mener, tror jeg sier veldig lite om hva unge moderne kvinner generelt mener. Unge kvinner er ikke avhengig av mannens inntekt slik som i gamle dager. 

Min unge datter tjener 3 ganger så mye ( nå for tiden )  som sin samboer og plages ikke av det. 

Influensere er en egen rase. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Unge kvinner er ikke avhengig av mannens inntekt slik som i gamle dager. 

Evolusjonen tar dessverre ganske lang tid før den endrer kvinners hjerne. At kvinner ikke er avhengige av noe, betyr ikke at deres hjernes instinkter søker etter tingen fortsatt.

Er som sukker, er vi avhengige av sukker for å overleve, nei, men vi (de fleste) er fortsatt avhengige av sukker, for hjernen vår har ikke fått med seg at verden har endret seg. Faktisk gjør det det motsatte, samfunnets endring, gjør at vi spiser mer sukker, selv om vi trenger det mindre. Samme på dating fronten, kvinner trenger "rik giga-chad" mindre, men ønsker og jakter det mye mer enn før. 

Det trenger heller aldri å endre seg, det spørs om en straffes (gjennom evolusjonen) for disse valgene eller ikke. Forhåpentligvis gjør sukker jag at de som liker mest sukker får færrest barn, da om kanskje 1000000 år vil vi ikke ha så stor drift etter sukker, og kanskje kvinner har oppdatert softwaren sin litt tilsvarende, men vi får se.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Evolusjonen tar dessverre ganske lang tid før den endrer kvinners hjerne. At kvinner ikke er avhengige av noe, betyr ikke at deres hjernes instinkter søker etter tingen fortsatt.

Er som sukker, er vi avhengige av sukker for å overleve, nei, men vi (de fleste) er fortsatt avhengige av sukker, for hjernen vår har ikke fått med seg at verden har endret seg. Faktisk gjør det det motsatte, samfunnets endring, gjør at vi spiser mer sukker, selv om vi trenger det mindre. Samme på dating fronten, kvinner trenger "rik giga-chad" mindre, men ønsker og jakter det mye mer enn før. 

Det trenger heller aldri å endre seg, det spørs om en straffes (gjennom evolusjonen) for disse valgene eller ikke. Forhåpentligvis gjør sukker jag at de som liker mest sukker får færrest barn, da om kanskje 1000000 år vil vi ikke ha så stor drift etter sukker, og kanskje kvinner har oppdatert softwaren sin litt tilsvarende, men vi får se.

Kvinners hjerne trenger ikke endres. De aller fleste kvinner vil tjene egne penger, og ja vi kan være late å la mannen gjøre "mannejobber", men det er utnyttelse, intet mindre. At vi bruker de faktumet at menn føler beskytter innstinkt sier seg jo selv. Slik er begge kjønn lagd, hvorfor jobbe mer enn man må? Vi utnytter hverandre, enkelt å greit.

Anonymkode: 6e24c...fff

For de som har leat artikkelen: dette er jenter med millionlønn i måneden. De ønsker ikke å være sugermama for sine menn.

De ønsker at partner også har samme livsstil som dem og som kan være med på friheten penger gir. Ikke lykke, men frihet.

Det er annerledes i influencer-verdenen hvor du kan jobbe hvor du vil, når du vil og ha en kongeinntekt.

Jeg stiller meg ikke i debatt om det er riktig måte å tjene penger på, samme måte som man ikke debattere om en mannlig konserndirektør på 60 tjener 30 mills +++

Endret av Trinity80

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...