Gå til innhold

Tinderdating: Rødt flagg at mannen tjener under 700.000?

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (10 minutter siden):

Vi snakker nok mer om 2-4 mill i året for den gjengen som ikke er helt øverst på lista (der er Jørgine).

Det er knallbra inntekt det, men Jeg synes ikke  er ikke nok til å tenke at man lever i en helt annen verden enn folk flest. Ikke med tanke på at de fleste av dem bare vil ha en sånn inntekt noen få år.

Og mannen til Jørgine jobber vel ikke for tiden heller?

Fortsetter under...

AnonymBruker
Trinity80 skrev (11 minutter siden):

Da kan du gange 100.000,- dagen og se hvor mye det blir i måneden. Og når du har regnet ut så kan jeg nevne flere infuencere som tjener det. 

Det er bare å nevne i vei.

Anonymkode: d55b1...76b

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Norske kvinner velger oppover.

Når du ikke skriver "noen" eller "mange" foran, ser det ut som du mener "alle". Sånt pirker jeg ofte på, jeg liker nyansering i diskusjoner.

AnonymBruker
laban skrev (6 minutter siden):

Når du ikke skriver "noen" eller "mange" foran, ser det ut som du mener "alle". Sånt pirker jeg ofte på, jeg liker nyansering i diskusjoner.

Mange, kvinner velger oppover. De på bunnen blir oversett. Derfor må mange finne koneemne i utlandet. Men da blir man hetset. Forstå det den som kan?

Trinity80 skrev (39 minutter siden):

Da kan du gange 100.000,- dagen og se hvor mye det blir i måneden. Og når du har regnet ut så kan jeg nevne flere infuencere som tjener det. 

Jeg blander meg ikke i diskusjon om influencere-opplegget, men ikke spre feilinformasjon. 

https://kampanje.com/medier/2024/12/funkygine-drar-inn-mest-her-er-norges-best-betalte-influencere/

Kanske noen tjener 100 000,- noen dager, men ikke hver dag. Dessuten tror jeg mange blander omsetning og nettoinntekt når de forteller hva de har "tjent". Media er også flinke til det.

Det var bare tre kvinnelige influencere som tjente mer enn 4 millioner 2023.

De neste 5 på listen tjente mellom 2 og 3 mill. 

Grendel skrev (17 minutter siden):

https://kampanje.com/medier/2024/12/funkygine-drar-inn-mest-her-er-norges-best-betalte-influencere/

Kanske noen tjener 100 000,- noen dager, men ikke hver dag. Dessuten tror jeg mange blander omsetning og nettoinntekt når de forteller hva de har "tjent". Media er også flinke til det.

Det var bare tre kvinnelige influencere som tjente mer enn 4 millioner 2023.

De neste 5 på listen tjente mellom 2 og 3 mill. 

Henrik Viken og Oskar Westerlind er på guttefronten.

Isabelle Raad tjener minimum mellom 70.000,- 100.000,- dagen. Og dette er KUN på Snapchat og ikke gjennom samarbeid.

Hva er problemet med å forstå dette? Er det for å kverulere?  

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mange, kvinner velger oppover. De på bunnen blir oversett. Derfor må mange finne koneemne i utlandet. Men da blir man hetset. Forstå det den som kan?

De aller fleste kvinner velger menn utifra hvem de er, personlighet og at man selv finner mannen attraktiv er noe av det viktigste. 

Bitre menn er uaktraktiv, menn som mener mange kvinner velger etter lommeboka på mannen, er for meg en mann som virker bitter og dermed uaktuell. At de velger å gå til utlandet i stedenfor å fikse seg selv må de stå for selv.

Anonymkode: 6e24c...fff

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

De aller fleste kvinner velger menn utifra hvem de er, personlighet og at man selv finner mannen attraktiv er noe av det viktigste. 

Inntekt og status er faktisk viktig.

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

Kvinner foretrekker eldre partnere og ser etter trygge menn med god økonomi, høy status, god helse og intelligens.

Anonymkode: 633f6...7ed

AnonymBruker
13 minutes ago, Trinity80 said:

Isabelle Raad tjener minimum mellom 70.000,- 100.000,- dagen. Og dette er KUN på Snapchat og ikke gjennom samarbeid.

Så hun drar inn 30 millioner i året?

Trinity80 skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår hva du sier, men skattelistene så sier noe helt annet. Isabelle Raad tjente kun 1.8 millioner i 2023: 

https://www.nrk.no/norge/dette-tjente-kjendisene-i-fjor-1.17154136

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inntekt og status er faktisk viktig.

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

Kvinner foretrekker eldre partnere og ser etter trygge menn med god økonomi, høy status, god helse og intelligens.

Men nå stemmer ikke det med realiteten.  Ellers må jeg si mitt snart 55 årige liv der jeg har jobbet med kvinner i helsesektoren og har truffet 1 som var ute etter eldre menn med tykke lommebøker. De andre, ja de hadde menn som var lik de selv. 

AnonymBruker
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Men nå stemmer ikke det med realiteten.  Ellers må jeg si mitt snart 55 årige liv der jeg har jobbet med kvinner i helsesektoren og har truffet 1 som var ute etter eldre menn med tykke lommebøker. De andre, ja de hadde menn som var lik de selv. 

Forskning tumfer personlige anekdoter.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange, kvinner velger oppover. De på bunnen blir oversett.

De samme studiene viser jo at menn i større grad velger etter utseende. Jeg vet ikke om det er så mye bedre enn å se etter en partner som kan forsørge en familie? Jeg er helt sikker på at det finnes en "bunn" for kvinner som rangeres lavt på utseendeskalaen også. 

I Norge er det så mange kvinner som har lang utdannelse og jobber fulltid, at det er ganske vanlig at begge i paret tjener omtrent det samme. I andre land er det langt flere menn med mye høyere inntekt enn landets gjennomsnittlige kvinnelønn. 

Jeg tror det er svært uvanlig å sette en nedre grense for årsinntekt, så lenge mannen er i jobb og har en ordnet økonomi. 

Annonse

For å følge opp litt Isabelle Raad @Trinity80.

Jeg ser at TV2 har påstått at hun tjener 90 000,- om dagen på Snapchat. Det er sikkert ikke direkte feil, men det kan umulig være en normal dag.

Jeg gravde litt mer, og sett på firmaet hennes. Omsetningen er ca 5,2 millioner. Hun tar ut 1,2 millioner i lønn pluss utbytte. Resultatet etter selskapssskatt er 2,3 mill  (3 mill før skatt)

Man kan si at hun reelt tjener 3,5 - 4 millioner litt avhengig av hvordan man ser på det. Personlig inntekt er bare ca 2 mill, men jeg kan gå med på at overskuddet som blir igjen i bedriften er penger hun "tjener".

AnonymBruker
19 minutes ago, laban said:

Jeg tror det er svært uvanlig å sette en nedre grense for årsinntekt, så lenge mannen er i jobb og har en ordnet økonomi. 

Men ikke om man er trygda?

Grendel skrev (47 minutter siden):

Jeg forstår hva du sier, men skattelistene så sier noe helt annet. Isabelle Raad tjente kun 1.8 millioner i 2023: 

https://www.nrk.no/norge/dette-tjente-kjendisene-i-fjor-1.17154136

Isabelle Raad bor ikke i Norge og skatter ikke lenger til Norge. Derfor ser du ikke hennes reelle tall. Hun flyttet til Dubai i 2023.

Så hun kan du strengt tatt ikke mene så mye om mtp norske skatter og avgifter. 

Endret av Trinity80

Det er nesten så jeg tar side med tomme influencere når jeg leser denne tråden. Så utrolig mye bitterhet og misunnelse her på berget når noen gjør det bra etter forutsetningene.

Det er ikke alle som lever ett A4 liv og verden har blitt globalisert. Mange ser større på ting. Forstår også godt kvinner som vil ha menn som tjener godt, hvorfor skulle de ikke gjøre det? Smart tenkt mener jeg da. Om man tenker større og ønsker seg noe bedre så går det som regel i orden.

Andre får være gjennomsnittelige og middelmådige, ingen som klager på det?

AnonymBruker
2 minutes ago, Trinity80 said:

Minst 30 mill. Dama har shoppebudsjett på 300.000,- hver måned. 

Er den type miljøfientlig overforbruk noe å skryte av? Det er bare sykelig og perverst.

Trinity80 skrev (11 minutter siden):

Det er nesten så jeg tar side med tomme influencere når jeg leser denne tråden. Så utrolig mye bitterhet og misunnelse her på berget når noen gjør det bra etter forutsetningene.

Det er ikke alle som lever ett A4 liv og verden har blitt globalisert. Mange ser større på ting. Forstår også godt kvinner som vil ha menn som tjener godt, hvorfor skulle de ikke gjøre det? Smart tenkt mener jeg da. Om man tenker større og ønsker seg noe bedre så går det som regel i orden.

Andre får være gjennomsnittelige og middelmådige, ingen som klager på det?

Bitterhet og misunnelse, hvor ser du det? Det må da gå an å diskutere sak (fenomenet influencere) og eventuelt stille kritiske spørsmål uten å bli beskyldt for å være misunnelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...