Gå til innhold

To good to go, hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er dette noe man kan leve av?Er påsmurte baguetter sunt? Jeg følte de brukte litt mye smør på de..

Jeg var å hentet en stor pose i går på bensinstasjonen. Jeg fikk masse for pengene - 6 påsmurte baguetter og to påsmurte rundstykker + en pose boller for 40 kroner. 

Det hadde jo blitt veldig billig da, om man ikke hadde handlet mat og kun brukt appen.

Anonymkode: 05536...547

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489545-to-good-to-go-hva-tenker-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette noe man kan leve av?Er påsmurte baguetter sunt? Jeg følte de brukte litt mye smør på de..

Jeg var å hentet en stor pose i går på bensinstasjonen. Jeg fikk masse for pengene - 6 påsmurte baguetter og to påsmurte rundstykker + en pose boller for 40 kroner. 

Det hadde jo blitt veldig billig da, om man ikke hadde handlet mat og kun brukt appen.

Vi kjøpte det noen ganger i begynnelsen, men det ble veldig mye kaker, tørre vafler, bagels, påsmurte baguetter og sånt og det spiser vi ikke så mye av egentlig. Ble for dumt for oss å kjøpe en pose, spise litt og så tok mannen med seg 3/4 av innholdet på jobb og ga det bort til kolleger.

Jeg har appen, men har ikke kjøpt noe ennå. Mulig jeg bare sletter den. Har sjekket innimellom, for tanken på å redusere matsvinn samtidig som man sparer penger er jo en god ide. Men for det meste er det man kan få tak her omkring påsmurt og søt bakst som må hentes på bensinstasjon eller kiosk sent om kvelden. Det frister ikke, og det er heller ikke mat som er så stas neste dag.

Da hadde det trolig vært mer interessant med rester fra ferskvaredisken eller brøddisken i matbutikken, både fordi det kan hentes tidligere på kvelden og også at det vil være bra neste dag og at det kan fryses. Men slike «forundringsposer» har vært utsolgt de gangene jeg har sjekket.  

Rett ved jobben min ligger et hotell, som også tilbyr restepakker fra frokostbordet. En kollega prøvde det, fordi hun tenkte det kunne være en grei lunsj. Men foruten brød, endte hun opp med mange speilegg og en god klatt eggerøre, så hun var heller ikke imponert 😅

Jeg kikker heller i hyllene med "datovarer" når jeg er i matbutikken. Men jeg kjøper nesten aldri noe bare pga. prisavslaget, det må være noe jeg kan tenke meg å bruke eller prøve i utgangspunktet. Noen ganger synes jeg det fortsatt er dyrt, og da er det lite aktuelt å kjøpe varer som må forbrukes samme dag. I så fall må det være egnet for frysing og noe vi bruker jevnlig. 

Det skal veldig mye til før jeg installerer en app som sender meg varsler om noe som helst. I utgangspunktet vil jeg også bestemme selv hva jeg skal spise. Vi kaster forsvinnende lite av den maten vi selv kjøper, jeg kan ikke ta liksom-ansvaret for hva utsalgsstedene gjør. Særlig ikke hvis det handler om å hente bakverk etc. på sen kveldstid.

Jeg passerer to matbutikker som åpner kl, 7, på vei til jobb. Hvis de begynner å legge fram "gårsdagens" varer om morgenen, skal jeg gjerne ta en titt. Én av disse legger ut noen av brødvarene sterkt nedsatt når det nærmer seg stengetid, det har jeg benyttet meg av iblant når jeg likevel var innom sent. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 20.13):

Jeg kjøper det sjelden nå, men gjorde det før. Ble for tjukk av det, så måtte derfor gi meg. 😄

Anonymkode: 41919...3f5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...