Gå til innhold

Er du singel over lang tid har det negative konsekvenser for livsgleden din

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Melder NRK. Trist at det er sant.

https://www.nrk.no/trondelag/om-du-er-singel-over-lang-tid_-kan-det-ha-negative-konsekvenser-for-livsgleden-din-1.17189594

Det er liten tvil om at enkelte elsker singellivet. Likevel vil nok flertallet ønske å finne en partner de kan dele livet med.

Og ifølge ny forskning, kan det være lurt.

For det å leve alene over lang tid, er visstnok ikke bra for helsa di. Det kan også gjøre at du får en mindre attraktiv personlighet.

Da skal man blant annet stå i fare for å bli mer innadvendt, være mindre pliktoppfyllende, samt mindre interessert i å oppleve nye ting.

Personer som aldri har vært i et seriøst forhold, skåret lavere på ekstraversjon, åpenhet og tilfredshet i livet enn de som for tiden var single, men som hadde bodd med en partner eller vært gift tidligere.

Nina Brekk kommer fra Steinkjer i Trøndelag. Men selv om hun har vært singel i sitt hittil 25 år gamle liv, ønsker hun seg en kjæreste.

– Ønsket ligger vel egentlig der hele tiden, på sett og vis, men jeg er ikke et førstevalg. Jeg er ikke en stereotypisk jente som gutter ofte går etter, sier 25-åringen.

Jeg frykter å være singel for alltid.

Det sier 31 år gamle Lars Martin Kristiansen. Han er fulltidsstudent og uføretrygdet. Det sistnevnte tror han kan være et problem.

– Jeg føler ingen vil ha meg på grunn av at jeg er uføretrygdet, og fordi jeg kanskje er lite til stede der det er folk, sier studenten.

Anonymkode: bb52e...c02

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...