krøll9 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Føler meg dårlig fordi jeg har oppgaver på arbeidsplassen og privat som jeg ikke klarer fullføre. Føler meg ikke deprimert men har lav energi, noe som har vedvart i mange måneder. Dagsmål er alltid å komme seg på jobb, bite tenna sammen og få gjort jobben. Klarer faktisk å gå på jobb og gjøre jobben der men har allikevel en dårlig følelse fordi jeg ligger rett ut etter jobb. Følger opp barn alene og får laget middag, får gjort det mest nødvendige men synes det er så slitsomt og føler jeg bruker opp 100% av energien på jobb. Etter jobb må jeg planlegge og har også etterarbeid som jeg føler jeg ikke får gjort. Strekker ikke til. Har tatt grep og sagt opp jobben men vet ikke hvordan det skal bli økonomisk og hvordan jeg skal komme i mål ut oppsigelsesfristen. Bruker virkelig all kapasitet jeg har og er villig til det også, men allikevel er det ikke nok. Jeg har ingen grunn til sykemelding og ønsker ikke å avslutte arbeidsforholdet gjennom fravær. Hvordan skal jeg ro dette i land og hva skal skje når jeg ikke lenger har jobben jeg føler jeg ikke klarer å gjøre? Har en slags plan på ulike jobber jeg kan gjøre ved siden av uten å forplikte meg fast men skjønner ikke helt hvordan det skal holde økonomisk. Hadde det vært mulig hadde jeg stengt av og lagt meg ned. Ønsker bare å gjøre en god nok jobb på jobb og følge opp barna på ordentlig måte i fritiden, men nå henger alt på halv tolv. Nå synes jeg livet er vanskelig og setter krav jeg ikke klarer å oppfylle. Vond følelse med uro og begrunnet engstelse fra dag til dag. Vil på en måte bare "være i fred" og gjøre mitt beste med det jeg har tilgjengelig, men føler det er lite energi jeg har tilgjengelig og at vannet begynner å stige over hodet på meg mentalt, organisatorisk, faglig, privat.. i det hele tatt. Ikke noe gøy. Å "ta meg sammen" har jeg masse erfaring med og jeg har ingen forventning om at noen kan løse dette her med eller for meg. Det fører til et dystert og pessimistisk syn på livet der gleden forsvinner og jeg alltid henger etter med en følelse av at jeg skylder noe, at jeg har masse uløst ansvar og vanskelige oppgaver. Kan ikke akkurat gi opp og slutte å utøve det ansvaret jeg har her i livet, men som sagt, det er ikke noe godt å være på denne måten. Alt handler om å få gjort det jeg skal og det blir ikke ekte avslapning heller når jeg sniker til meg hvilepauser på kveld og ettermiddag. Har ingen mulighet til å hvile på dette og kvelden går stort sett med på å grue seg til eller forsøke å fortrenge at en ny dag venter så raskt jeg sovner. Må ta sovemidler for å få sovnet, så det blir fort at jeg utsetter søvnen for å utsette neste dag og går nok konstant i underskudd uansett. Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489580-klarer-ikke-gj%C3%B8re-en-god-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.