Gå til innhold

Ser du på deg selv som syk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eva Sofie
psykedeliker skrev (1 time siden):

Jeg er juridisk definert som syk, selv om @nachnoo har sagt at normale reaksjoner på unormale livshendelser ikke er sykdom og heller ikke skal behandles som sykdom.

Og jeg tenker det er godt sagt. Reaksjoner som er normale å se etter unormale livshendelser, blir veldig feil å behandle som noe annet. Det gjør mye skade og opptar dessverre mye helsekapasitet. En del helsepersonell så/ser ikke forskjell på psykose og reaksjoner på langvarige traumer i nær relasjon. Jeg har selv fått kjenne det på kroppen i møte med helsevesenet og ser det gjentar seg.

I det daglige i dag oppfatter jeg meg som greit fungerende, men det er kort vei mellom at hverdagen fungerer og at den ikke gjør det. God hjelp de siste årene har endret hverdagen litt og litt, men til sammen svært mye. Det tar tid å reparere på skader som er påført gjennom hele oppveksten.

AnonymBruker

Spørs hva du legger i syk. Jeg må leve livet på den måten jeg gjør for å holde meg frisk. Altså er jeg bevist på min lidelse hele tiden, men føler meg frisk så klart, snakker aldri sykdom og er stort sett blid.

Anonymkode: 3ad90...23a

Jeg har flere diagnoser som jeg drar med meg.  Jeg sier jeg er syk i dårlige perioder. 

Men det har hendt i møtet med kjæresten at jeg har forklart handlinger og tankerekker hos meg selv med sykdom.  For å gjøre det mer forståelig at det er en grunn til at jeg reagerer slik jeg gjør. 

Glitter skrev (På 16.1.2025 den 9.00):

Periodevis føler jeg meg syk og perioder føler jeg meg tilnærmet frisk. Har kronisk lidelse så er vel ikke egentlig frisk da, men kan til tider føle meg sånn. 

Hvordan går det med deg nå, Glitter? Nærmer det seg operasjon?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...