Gå til innhold

Kurs i mindfulness

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å melde meg på kurs i mindfulness fordi jeg tenker det kanskje kunne hjelpe meg leve mer her og nå og ikke overtenke. Lurer derfor på om noen har erfaring med det, enten positiv eller negativ? 

Svar gjerne om du har forsøkt mindfulness uansett om det var kurs eller ikke, hvilken erfaring du hadde med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489598-kurs-i-mindfulness/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på kurs (gjennom DPS), 8 uker. Det var veldig, veldig bra! 

Har jo hørt om mindfullness tidligere, men aldri fått helt grepet på hva det egentlig er. Så for meg var kurs veldig nyttig. Kurset var 70% øvelser, 20% gruppesamtaler om opplevelsen av øvelsen og 10% «teori». Sånn ca.

Min opplevelse var at det faktisk ble veldig jordnært og praktisk. Uventet jordnært for meg. Men det har selvsagt mye med kursleder å gjøre også. Jeg personlig hadde nok fått litt fnatt om det var (100% fordomsfullt, jeg vet😂🙈) ledet av en dame i store, flagrende, fargerike gevanter - som ba oss kjenne etter noe nærmest magisk 😬 jeg vet mindfullness ikke har noe med magi å gjøre altså, men man kan sannelig bli usikker på måten jeg har sett det bli omtalt tidligere..

Dette kurset tok utgangspunkt i en bok av Mark Williams, som er en tidligere (pensjonert) professor i klinisk psykologi ved Universitetet i Oxford. Så lite «magi» der 😂 det var opprinnelig knytta til kognitiv terapi ift depresjon, men mitt DPS har tilrettelagt kurset slik at det skal være nyttig for folk med veldig mange ulike utfordringer.

Anonymkode: 3b776...db4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489598-kurs-i-mindfulness/#findComment-4347521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...