Gå til innhold

Hva følte du da du var ferdig med siste terapitime?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Første gang jeg avsluttet terapi hadde jeg rett og slett en sorg. Å ikke skulle møte psykologen ukentlig var krise. Jeg knyttet meg veldig til henne. 10 år senere ble jeg henvist til psykolog på nytt og endte opp med samme psykologen. Da jeg avsluttet etter et par år var det bare en lettelse. Jeg hadde fokuset kun på terapien og hva jeg skulle jobbe med, og null fokus på henne. Man må aldri knytte seg til en psykolog. Man er der for å ta tak i egne ting. Ikke bland dette med relasjon og omsorgen man får av behandler. Da blir det bare stress 

Anonymkode: 6d40c...694

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Første gang jeg avsluttet terapi hadde jeg rett og slett en sorg. Å ikke skulle møte psykologen ukentlig var krise. Jeg knyttet meg veldig til henne. 10 år senere ble jeg henvist til psykolog på nytt og endte opp med samme psykologen. Da jeg avsluttet etter et par år var det bare en lettelse. Jeg hadde fokuset kun på terapien og hva jeg skulle jobbe med, og null fokus på henne. Man må aldri knytte seg til en psykolog. Man er der for å ta tak i egne ting. Ikke bland dette med relasjon og omsorgen man får av behandler. Da blir det bare stress 

Vet du hvorfor/hvordan du var annerledes i de to prosessene mtp tilknytning?

Anonymkode: ca805...735

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man er der for å ta tak i egne ting. Ikke bland dette med relasjon og omsorgen man får av behandler. Da blir det bare stress 

Er enig i dette, jeg ble knust en gang etter en psykolog jeg knyttet meg til sluttet. det var sorg rett og slett. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Er enig i dette, jeg ble knust en gang etter en psykolog jeg knyttet meg til sluttet. det var sorg rett og slett. 

Har heldigvis lært dette jeg også, og skjønner at omsorgen er begrenset til terapirommet. Det var en vond men sann erkjennelse 😔

Anonymkode: fb0ef...f4a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har heldigvis lært dette jeg også, og skjønner at omsorgen er begrenset til terapirommet. Det var en vond men sann erkjennelse 😔

Hva tenkte du før behandlingen? At behandleren var din venn. Eller? Jeg forstod ikke helt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvorfor/hvordan du var annerledes i de to prosessene mtp tilknytning?

Jeg var veldig ung første gangen og ble så knyttet og glad i henne. Tenkte hun likte meg også og det var trygghet. Sorg og hjertesorg etterpå. 
neste gang bestemmer jeg meg for å ikke ha fokus på henne og knytte meg da gikk det bedre 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja sant det, jeg trodde virkelig hun brydde seg. De gjør ikke det utenfor terapirommet. 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Ja sant det, jeg trodde virkelig hun brydde seg. De gjør ikke det utenfor terapirommet. 

Hvordan kan du si at de ikke bryr seg utenfor terapirommet? Vet du det? Jeg skjønner om det du mener er at det er en jobb for de.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan du si at de ikke bryr seg utenfor terapirommet? Vet du det? Jeg skjønner om det du mener er at det er en jobb for de.

Jeg tror de legger jobben fra seg når terapitimen er ferdig, da det over til neste pasient osv. de tenker ikke på pasienten hjemme. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg tror de legger jobben fra seg når terapitimen er ferdig, da det over til neste pasient osv. de tenker ikke på pasienten hjemme. 

Det er jeg enig i. Det er en jobb for de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...