Gå til innhold

Tilbakefall på depresjon en mnd etter ECT?

Anbefalte innlegg

Er det virkelig mulig at depresjonen kommer tilbake etter en vellykket serie med ect? 

Har de tre siste dagene begynt å få symptomer på depresjon igjen. 

De dagene har jeg også begynt på Abilify fordi jeg skal bytte ut Leponex med Abilify. 

Er dessuten handicapet for tiden, så kanskje det er en reaksjon på det? 

Men hva gjør man hvis depresjonen kommer tilbake allerede? 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (35 minutter siden):

Er det virkelig mulig at depresjonen kommer tilbake etter en vellykket serie med ect? 

Har de tre siste dagene begynt å få symptomer på depresjon igjen. 

De dagene har jeg også begynt på Abilify fordi jeg skal bytte ut Leponex med Abilify. 

Er dessuten handicapet for tiden, så kanskje det er en reaksjon på det? 

Men hva gjør man hvis depresjonen kommer tilbake allerede? 

Slik jeg har forstått det er ECT akuttmedisin og virker kun over begrenset tid. Min erfaring er at jeg etter remisjon fort ble dårlig igjen. Dessverre.

Anonymkode: 27927...e9b

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik jeg har forstått det er ECT akuttmedisin og virker kun over begrenset tid. Min erfaring er at jeg etter remisjon fort ble dårlig igjen. Dessverre.

Uff, det hørtes jo ikke lovende ut. Jeg bare kan ikke bli like dårlig igjen. Vet ikke om jeg overlever det. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (15 minutter siden):

Uff, det hørtes jo ikke lovende ut. Jeg bare kan ikke bli like dårlig igjen. Vet ikke om jeg overlever det. 

Huff, jeg håper det ikke gjelder deg også. For min del består behandlingen av hard fysisk trening flere ganger i uken og det å tvinge meg til å være sosial og være i arbeid. Og selvsagt medisiner.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff, jeg håper det ikke gjelder deg også. For min del består behandlingen av hard fysisk trening flere ganger i uken og det å tvinge meg til å være sosial og være i arbeid. Og selvsagt medisiner.

Okei. Bra du får dagene til å gå. Jeg er immobil akkurat nå så ingen fysisk aktivitet. Men skal begynne med det når jeg kan. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Okei. Bra du får dagene til å gå. Jeg er immobil akkurat nå så ingen fysisk aktivitet. Men skal begynne med det når jeg kan. 

Du begynner når du kan🫶det er tungt å være syk! Jeg håper at det du kjenner på nå er midlertidig og at du skal klare deg godt fremover.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du begynner når du kan🫶det er tungt å være syk! Jeg håper at det du kjenner på nå er midlertidig og at du skal klare deg godt fremover.

Takk ❤️ Det håper jeg også. 

Men klarer ikke å bli redd for at jeg blir skikkelig syk igjen. 

Nå skjønner jeg mer hvorfor de forlenget tvangsparagraften for den umiddelbare virkningen av ECT varer ikke nødvendigvis. 

Det var så godt å kjenne at depresjonen var borte. Sukk. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️ Det håper jeg også. 

Men klarer ikke å bli redd for at jeg blir skikkelig syk igjen. 

Nå skjønner jeg mer hvorfor de forlenget tvangsparagraften for den umiddelbare virkningen av ECT varer ikke nødvendigvis. 

Det var så godt å kjenne at depresjonen var borte. Sukk. 

Klart det var godt å kjenne på. Du har jo vært så langt nede. Får du samtaleterapi og synes du det hjelper?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klart det var godt å kjenne på. Du har jo vært så langt nede. Får du samtaleterapi og synes du det hjelper?

Det er egentlig veldig lite behandling her jeg er. Det er mest fokus på sånne praktiske greier og ellers lite hjelp med det som skjer på innsiden. 

Men skal prøve å få en god samtale på mandag. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Det er egentlig veldig lite behandling her jeg er. Det er mest fokus på sånne praktiske greier og ellers lite hjelp med det som skjer på innsiden. 

Men skal prøve å få en god samtale på mandag. 

Åh, er det vanlig på en psyk.post? Eller er du innlagt i somatikken nå?

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg håper samtalen på mandag gjør deg godt. Hvor lenge er du sengeliggende med foten?

Takk. :)

Jeg er ikke sengeliggende. Sitter i rullestol og går det lille jeg klarer hver dag med krykker. 

Blir nok sånn i seks uker også får jeg skinne på. 

Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke sengeliggende. Sitter i rullestol og går det lille jeg klarer hver dag med krykker. 

Glitter skrev (3 timer siden):

Du er sterk og modig! Hold ut - det skal bli bedre🌸

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...