AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hei! Jeg har gått på 300 mg Lamictal siden våren 2022, da jeg har blant annet tilbakevendende depressiv lidelse. Vet at jeg ikke fungerer uten den, da jeg har prøvd å ikke ta den et par dager. Det endte opp med at jeg ble ganske høy et par dager (ikke manisk, men mer energisk osv), også falt jeg ned i en depresjon. Den hjelper på humørsvingninger, men jeg ønsker å prøve og trappe ned på den for å se om søvnen min blir bedre, og om jeg blir mindre sløv og har mindre hukommelsestap. Jeg sliter mye med at jeg har flere oppvåkninger i løpet av natten, og er mye sløv og sliten om dagene. Samt glemmer mye. Hvis jeg skal på kjøkkenet og hente noe, så glemmer jeg hva jeg skulle hente når jeg kom dit. Samt jeg kan glemme hva jeg gjorde i går. Jeg er bare 28 år, så utrolig flaut å være så glemsk. Dette kom etter at jeg begynte med Lamictal. Søvn har lenge vært et stort problem. Jeg sliter ikke med innsovning, men mer det at jeg enten sover for mye eller for lite. Når jeg sover for mye, blir døgnet snudd. Jeg kan da enten sovne på ettermiddagen, hvis jeg ikke har sovet natten før. Og sove til rundt 23-00. Eller sovne på morgenen og sove til ettermiddagen. Jeg kan også våkne flere ganger i løpet av natten (ikke mareritt). Jeg bare våkner for å se på klokka, ellers så er det temperaturen eller at jeg blir tørr i munnen. Så alltid et eller annet. Har blitt tett oppfølgt av lege siden i fjor høst, og bruker et såkalt søvnskjema. Men hun er i permisjon frem til neste år. Har tidligere gått på Seroquel, men jeg måtte trappe ned og kutte ut den pga rest legs på nettene. I går kveld glemte jeg å ta Lamictal, for jeg pleier å ta den kl 19:00. Men i går sov jeg fra 17:00 til kl 05:30 i morrest. Sov utrolig godt og sammenhengende i natt. Så tok jeg Lamictal kl 06 i dag. Føler meg bedre i dag. Ikke noe sløvhet eller hukommelsestap, men vet ikke om det har noe sammenheng. Kan det være verdt et forsøk å ta Lamictal på morgenen istedenfor kvelden? Kan denne medisinen påvirke søvnen? Takk for svar! Anonymkode: 859e3...458 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489646-har-det-noe-%C3%A5-si-n%C3%A5r-p%C3%A5-d%C3%B8gnet-man-tar-lamictal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tretthet er en vanlig bivirkning av lamictal. Selv tok jeg 400mg morgen og 400mg kveld. Anonymkode: dd930...4ad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489646-har-det-noe-%C3%A5-si-n%C3%A5r-p%C3%A5-d%C3%B8gnet-man-tar-lamictal/#findComment-4347987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 41 minutter siden Del Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har gått på 300 mg Lamictal siden våren 2022, da jeg har blant annet tilbakevendende depressiv lidelse. Vet at jeg ikke fungerer uten den, da jeg har prøvd å ikke ta den et par dager. Det endte opp med at jeg ble ganske høy et par dager (ikke manisk, men mer energisk osv), også falt jeg ned i en depresjon. Den hjelper på humørsvingninger, men jeg ønsker å prøve og trappe ned på den for å se om søvnen min blir bedre, og om jeg blir mindre sløv og har mindre hukommelsestap. Jeg sliter mye med at jeg har flere oppvåkninger i løpet av natten, og er mye sløv og sliten om dagene. Samt glemmer mye. Hvis jeg skal på kjøkkenet og hente noe, så glemmer jeg hva jeg skulle hente når jeg kom dit. Samt jeg kan glemme hva jeg gjorde i går. Jeg er bare 28 år, så utrolig flaut å være så glemsk. Dette kom etter at jeg begynte med Lamictal. Søvn har lenge vært et stort problem. Jeg sliter ikke med innsovning, men mer det at jeg enten sover for mye eller for lite. Når jeg sover for mye, blir døgnet snudd. Jeg kan da enten sovne på ettermiddagen, hvis jeg ikke har sovet natten før. Og sove til rundt 23-00. Eller sovne på morgenen og sove til ettermiddagen. Jeg kan også våkne flere ganger i løpet av natten (ikke mareritt). Jeg bare våkner for å se på klokka, ellers så er det temperaturen eller at jeg blir tørr i munnen. Så alltid et eller annet. Har blitt tett oppfølgt av lege siden i fjor høst, og bruker et såkalt søvnskjema. Men hun er i permisjon frem til neste år. Har tidligere gått på Seroquel, men jeg måtte trappe ned og kutte ut den pga rest legs på nettene. I går kveld glemte jeg å ta Lamictal, for jeg pleier å ta den kl 19:00. Men i går sov jeg fra 17:00 til kl 05:30 i morrest. Sov utrolig godt og sammenhengende i natt. Så tok jeg Lamictal kl 06 i dag. Føler meg bedre i dag. Ikke noe sløvhet eller hukommelsestap, men vet ikke om det har noe sammenheng. Kan det være verdt et forsøk å ta Lamictal på morgenen istedenfor kvelden? Kan denne medisinen påvirke søvnen? Takk for svar! Anonymkode: 859e3...458 Jeg fikk problemer med hyppige oppvåkninger under opptrapping av Lamictal. Fikk da beskjed om å ta hele dosen om morgenen. Jeg vet ikke om det var den endringen, eller det at jeg ble tilvendt medisinen, men jeg sluttet i hvert fall etterhvert å våkne om natten. Jeg hadde imidlertid fortsatt hukommelsesproblemer av den typen du beskriver, det ble borte etter at jeg sluttet på medisinen (nå er jeg bare litt distré av og til, som er normalt for meg). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489646-har-det-noe-%C3%A5-si-n%C3%A5r-p%C3%A5-d%C3%B8gnet-man-tar-lamictal/#findComment-4348004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.