Gå til innhold

Noen andre her som overspiser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaNor skrev (1 time siden):

Jeg begynte med nattespising etter å ha starta på Tolvon, nesten det samme som remeron.

Jeg har skiftet fra Remeron til Tolvon, hadde ingen problemer på Remeron men er ekstremt sulten av Tolvon! Sover mye bedre men tror ikke jeg orker å leve med denne sulten. 

Anonymkode: 235da...216

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har skiftet fra Remeron til Tolvon, hadde ingen problemer på Remeron men er ekstremt sulten av Tolvon! Sover mye bedre men tror ikke jeg orker å leve med denne sulten. 

Akkurat, får cravings av Tolvon. Etter mange års bruk, forsøkte jeg å trappe ned/slutte på den. Men uvanen med kveldsspising ble jeg ikke kvitt allikevel.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor ofte skjer det for deg? Og hva overspiser du på? Bare hvis du vil svare, altså. 

Det varierer hvor ofte, noen ganger kan det gå måneder mellom mens andre ganger flere ganger i uka. Og det jeg spiser er som oftest sjokolade, potetgull, muffins og annet lignende hvis jeg handler inn. Hvis det er på kvelden når butikken er stengt er det hva som helst jeg finner i kjøleskap og kjøkkenskap.

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en overspisingsdag i dag, og har spist en sjokolade, en pakke kjeks og 6 sandwich-is. Kunne lett spist det dobbelte men kjøpte ikke inn mer. Egentlig trenger jeg å føle meg stappmett men har ikke nok til det i dag. 

kaNor skrev (23 timer siden):

BMI på 42, så svært alvorlig fedme. Tok grep i 2023 og deltok i livsstilsendringsgruppe med fokus på trening, gikk på ozempic og reduserte litt på AD. Gikk ned 30kg på ett år, med det resultat at jeg gikk inn i den værste depresjonen ever og ble innlagt for første gang i mitt liv. Nå har jeg lagt på meg 22kg igjen og depresjonen er behandlingsresistent.

Det var trist. Jeg har veldig respekt for din situasjon og skjønner at det ikke bare er å endre på! Det blir jo som tvang, vil jeg anta, på samme måte som en kan gå i helt motsatt retning, eller bli avhengig av helt andre ting. Men derfor mener jeg at nesten eneste realistiske alternativ er å forsøke dytte de følelsene over i noe annet. Jeg har vært avhengig av trening, spisevegring og røyking, delvis også medikamenter (i en lite dramatisk skala) i ulike perioder. Eneste fellesnevneren er at den tingen har vært en løsning og hatt enormt fokus, antageligvis som en mestringsstrategi i ulike perioder. Inten av delene har vært sunt, men jeg foretrekker jo den perioden der alt handler om trening, fremfor de periodene jeg har drevet og bedøvet meg eller nektet meg selv næring. Treningen er det som har hatt minst konsekvenser. Røyking har ikke fungert på samme måte og har gjerne vært et supplement til spisevegring. 

Men hvordan gikk det idag? Har du gått på en smell eller har du motstått?

kaNor skrev (23 timer siden):

Jeg begynte med nattespising etter å ha starta på Tolvon, nesten det samme som remeron.

Jeg opplevde også intens hunger ved bruk av Remeron, sånn nesten rett etter inntak. Er såpass redd for å legge på meg at jeg dropper medisiner som har denne type bivirkning, men det er ikke bare bare å unngå behandling av depresjon av slike grunner. Behandlingsresistent? Da tar du vel heller ikke medisiner lenger, når de ikke virker? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...