Gå til innhold

Hvilken atferd innebærer selvskading?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke tenkt på det sånn, men det er jo mye annet som også er selvskading, rus og spiseforstyrrelser f.eks. 

Anonymkode: 338dc...e55

Ja, men når det snakkes om feks kutting så er det vel stort sett ikke det å påføre seg skade som er poenget. Rus er jo digg og en rusavhengig kan gå gjennom ild og vann for å få det. 

Jeg har ikke kuttet meg selv på to år, og det var ikke for å håndtere vonde følelser at jeg gjorde det. Det var andre ting. Men selvskading var det. 

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja, men når det snakkes om feks kutting så er det vel stort sett ikke det å påføre seg skade som er poenget. Rus er jo digg og en rusavhengig kan gå gjennom ild og vann for å få det. 

Jeg har ikke kuttet meg selv på to år, og det var ikke for å håndtere vonde følelser at jeg gjorde det. Det var andre ting. Men selvskading var det. 

Kan jeg spørre om hvorfor man kutter seg om det ikke er for håndtering av vonde følelser? Vil gjerne lære.

Anonymkode: 1cfe2...fbb

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvorfor man kutter seg om det ikke er for håndtering av vonde følelser? Vil gjerne lære.

Jeg led under av at universet kommanderte meg til det. Hadde egentlig ikke lyst til å gjøre der. Men jeg gikk veldig lei og skamfull av det hele så klarte å slutte. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen gjør det også av oppmerksomhet. Ganske mange faktisk, for å bli sett og få omsorg av hjelpeapparatet 

Anonymkode: 9ee01...1cd

Ja, og det er så vondt å tenke på. At man må skjære i seg selv for å fortjene omsorg. Og så som oftest bli møtt med irritasjon og avvisning. Det må være fælt å ha det sånn. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, og det er så vondt å tenke på. At man må skjære i seg selv for å fortjene omsorg. Og så som oftest bli møtt med irritasjon og avvisning. Det må være fælt å ha det sånn. 

Blir man møtt med sinne om man gjør selvskading?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blir man møtt med sinne om man gjør selvskading?

Man skal vel egentlig bli møtt med en profesjonell og nøytral holdning, slik at man ikke oppnår omsorg ved å selvskade seg selv, samtidig som man får den helsemessige hjelpen man trenger.

Anonymkode: 96df9...607

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Man skal vel egentlig bli møtt med en profesjonell og nøytral holdning, slik at man ikke oppnår omsorg ved å selvskade seg selv, samtidig som man får den helsemessige hjelpen man trenger.

Anonymkode: 96df9...607

Det har jeg satt pris på da jeg ikke har ønsket omsorg etterpå. Da har jeg vært så full av skam. Det var skammen som gjorde at jeg klarte å slutte for to år siden. 

AnonymBruker
Glitter skrev (19 minutter siden):

Det har jeg satt pris på da jeg ikke har ønsket omsorg etterpå. Da har jeg vært så full av skam. Det var skammen som gjorde at jeg klarte å slutte for to år siden. 

Hva forteller man til familien sin når man møter dem med sår/plaster/bandasje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...