Gå til innhold

Andre som later som de er bedre enn de er (depresjon) for at behandler skal kunne kjenne på mestring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Men viktig om du klarer formidle dette til behandler. Det sier nok noe om dine underliggende mønstre. 

Anonymkode: 1823a...381

Takk for fint svar.

Anonymkode: ee436...64b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner selv at det er meget lite konstruktiv. 

Ja, det hørtes ganske meningsløst ut. Husk at du er hovedpersonen i livet ditt, behandleren ser på deg som en jobb og er ikke personlig investert i deg. De vil bare gi deg noen verktøy for å takle livet bedre, så går de videre til neste pasient. Gjør jobben for deg selv! 

Anonymkode: 4cb6c...8ab

AnonymBruker

Jeg går ikke til psykolog, men i alle dager? Hvorfor gå til behandling om man ikke vil bli bedre? Hva i all verden? 
Hvorfor gå til legen for å fortelle at du ikke har vondt noe sted? (Mens rykken verker) hva får du ut av det? 

Anonymkode: 12568...cd8

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det hørtes ganske meningsløst ut. Husk at du er hovedpersonen i livet ditt, behandleren ser på deg som en jobb og er ikke personlig investert i deg. De vil bare gi deg noen verktøy for å takle livet bedre, så går de videre til neste pasient. Gjør jobben for deg selv! 

Anonymkode: 4cb6c...8ab

Takk.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg går ikke til psykolog, men i alle dager? Hvorfor gå til behandling om man ikke vil bli bedre? Hva i all verden? 
Hvorfor gå til legen for å fortelle at du ikke har vondt noe sted? (Mens rykken verker) hva får du ut av det? 

Anonymkode: 12568...cd8

Jeg forteller hvordan jeg har det (vondt), men jeg er ikke helt ærlig. Vil ikke at psykologen skal synes jeg er helt håpløs.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vil ikke at psykologen skal synes jeg er helt håpløs.

Ville du ha tenkt det samme om pasientene dine dersom du hadde vært psykolog?

Annonse

Kjenner meg igjen. Når vi startet behandling scorte jeg til moderat depresjon i øvre sjiktet via bdi-ii. Noen måneder senere scorte jeg til mild depresjon i øvre sjiktet. Behandler ble tydelig glad for det (på mine vegne) og sa rett ut at det var veldig gode nyheter. Hadde ikke hjerte til å fortelle hen at jeg følte meg like dårlig som da vi startet. Angrer på der idag, for det er tydelig en del av mine mindre heldige mønstre som går ut på å sette alle andre foran meg selv. Å gjøre det i den settingen også ble jo bare helt absurd.  

AnonymBruker
Anonymos skrev (16 minutter siden):

Kjenner meg igjen. Når vi startet behandling scorte jeg til moderat depresjon i øvre sjiktet via bdi-ii. Noen måneder senere scorte jeg til mild depresjon i øvre sjiktet. Behandler ble tydelig glad for det (på mine vegne) og sa rett ut at det var veldig gode nyheter. Hadde ikke hjerte til å fortelle hen at jeg følte meg like dårlig som da vi startet. Angrer på der idag, for det er tydelig en del av mine mindre heldige mønstre som går ut på å sette alle andre foran meg selv. Å gjøre det i den settingen også ble jo bare helt absurd.  

Godt, men dog leit å høre at andre tenker som meg. Er du ferdig i behandling nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...