Gå til innhold

Slutte i behandling pga dårlig selvtillit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Andre som har sluttet i behandling fordi dem følte at de ikke var verdt å hjelpe? Jeg sliter med veldig dårlig selvfølelse og har aldri følt meg bra nok til noe selv ikke da jeg var barn. Sliter også med depresjon som har gjort sitt. Jeg har alt avsluttet dps så er liksom ikke noe jeg får gjort med det. De siste gangene tenkte jeg bare på at andre fortjente plassen mer og at jeg burde klare meg selv. Nå er det bare å klare seg selv nå har jeg ikke et valg. 

Anonymkode: e6286...72a

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Andre som har sluttet i behandling fordi dem følte at de ikke var verdt å hjelpe? Jeg sliter med veldig dårlig selvfølelse og har aldri følt meg bra nok til noe selv ikke da jeg var barn. Sliter også med depresjon som har gjort sitt. Jeg har alt avsluttet dps så er liksom ikke noe jeg får gjort med det. De siste gangene tenkte jeg bare på at andre fortjente plassen mer og at jeg burde klare meg selv. Nå er det bare å klare seg selv nå har jeg ikke et valg. 

Jeg tok aldri skrittet fullt ut og sluttet i behandling pga dårlig selvtillit, men tankene som dine var dog med meg hele tiden 

Anonymkode: 16b8b...e46

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Andre som har sluttet i behandling fordi dem følte at de ikke var verdt å hjelpe?

Ja, jeg har gjort det én gang for mer enn 15 år siden. Det var en av mine dummeste avgjørelser noen sinne.

Er dette et mønster du har gjentatt flere ganger? At du trekker deg unna hjelp fordi du ikke fortjener den/andre fortjener den mer? Jeg kan fremdeles få en del av de samme tankene, men de siste årene har jeg valgt å ta det opp i terapien. Det har gitt meg mulighet til å bli bevisst på mestringsstrategier og automatiske reaksjonsmønster.

Jeg håper at du nå klarer hverdagen din best mulig. Hold fast i struktur og rutiner. Om det glipper en dag, går du videre neste dag...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det at du tenker slik er jo et symptom på din lidelse og et tegn på at du trenger hjelp. Det er helt vanlig å tenke slik, veldig mange gjør det. Det er et sykdomstegn.

Anonymkode: 808c8...99f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva sa behandler/DPS da du fortalte at du kom til å slutte?

Annonse

Ja. Det kjenner jeg til. 

Men du, hvor lenge er det siden du avsluttet? Hvis det var nylig, så kanskje du kan ta kontakt og be om å få fortsette allikevel? Prøve å la behandler overta ansvaret med å initiere en avslutning når vedkommende ser på det som hensiktsmessig? 

Jeg har også følt mye på at andre fortjener hjelpen jeg får mer enn meg, men jeg har ikke avsluttet behandling likevel da. Jeg tenker på at det beste er å følge løpet ut slik at jeg kanskje en dag kan komme dit at jeg ikke lenger trenger gå i behandling.

AnonymBruker
lavender skrev (1 time siden):

Jeg har også følt mye på at andre fortjener hjelpen jeg får mer enn meg, men jeg har ikke avsluttet behandling likevel da. Jeg tenker på at det beste er å følge løpet ut slik at jeg kanskje en dag kan komme dit at jeg ikke lenger trenger gå i behandling.

Klokt tenkt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...